Se enkelt indlæg
Gammel 23-08-2013, 22:01   #7
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Nåede ikke lige at se det sidste, men linker højere oppe nu til et alternativt sted der uddanner hunde.

Reglen er jo at for at kunne kalde den en servicehund skal du have et lægevurderet behov, samt papir på at hunden er trænet til en bestemt opgave.

Og så kan man jo diskutere om loven rykker noget som helst, når den fastholder den regel..

For det psykisk handikappede har brug for er en socialhund, derfor burde loven ændres til at man ved et lægevurderet behov, kunne få tilladelse til en socialhund i alment byggeri også.. hvis der skulle være en effekt.

Medgiver dig at den lovændring blot er et pennestrøg der intet ændrer..
Det der er i det hele, der er faktisk at man egentlig bare kan slå sig op som hunde træner til servicehunde, der står INTET i loven om hvad den uddannelse skal gå ud på eller hvilke krav der stilles til den, nu ved jeg at STH er medlem af en international forening som har krav til hvordan en servicehund skal uddannes.

Men igen, det står der intet om i loven!

Canix har rådet mig selv til at uddanne hunden og ligeledes gå til eksamination med den, for den knytter sig meget til dig som "bruger" og dermed får du den fulde effekt samt en større tillid.

Ærgerligt med den fil, den er for stor og jeg kan heller ikke sende den til WEB, den er jo for stor, så det hjælper ikke.

Og så er problemet at folk ikke ser det som en nytteopgave at en hund skaber tryghed hos den psykisk syge, den må da være den absolutte største nytte opgave, samt som i mit tilfælde få mig til at færdes steder hvor jeg normalt ikke ville komme på grund af mine lidelser, derfor har jeg bedt en advokat om at se på sagen, og LLO mener også at jeg skal tage den rettens vej, men det er hårdt for ens psyke, i hvertfald for mig.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat