Se enkelt indlæg
Gammel 23-08-2013, 21:35   #5
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Øh ja..

Hvis du vælger at flytte ind et sted hvor man gerne må have hund, kan du anskaffe dig en uden alle de krav.

Du skal jo kunne bevise at du er afhængig af hundens hjælp, og den skal være trænet til bestemte nytteopgaver.

Det betyder at sådan en hund vil være yderst dyr i anskaffelsespris.. så en flytning er sikkert billigere..


"Ændringerne går bl.a. ud på ligestilling
Med ændringerne indføres der en ligestilling mellem fysisk og psykisk handicappede med hensyn til retten til at holde servicehund, selvom hunde ikke er tilladt efter husordenen. Både for fysisk og psykisk handicappede vil det være et krav, at der er tale om en vedvarende funktionsnedsættelse, og at den pågældende er afhængig af et servicedyr."

Ingen mulighed for servicedyr af sociale årsager
Kravet om, at dyret skal være specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for den handicappede, opretholdes uændret. En hund, der alene har sociale funktioner, vil således ikke kunne anskaffes i strid med husordenen."

http://www.aarhusvest.dk/index.php/s...m-servicehunde

"Hundene skal dog opfylde et krav, før deres ejere kan få dispensation til at have dem boende i almene boliger. De skal nemlig være trænet op til at være servicehunde. Det skal sikre, at hundene har en praktisk funktion, som kan hjælpe ejeren. Andre dyr kan ikke trænes op på den måde, og derfor kan beboere ikke få for eksempel en servicekat.

De fleste hunde kan trænes op til at være servicehunde, og når de er blevet det, kan ejerne søge om dispensation hos boligselskabet, så hundene kan flytte ind. "

http://www.dabbolig.dk/default.aspx?...iew&id=1186033

Man kan blive skrevet op til en servicehund, men du skal stadig have et behov for at den skal kunne udføre bestemte hjælpefunktioner for dig, for at det kan godkendes.

Ellers er vi ovre i det der hedder socialhunde, der blot skal give livsglæde og selskab.. og de hører ikke ind under den nye mulighed for at få dem godkendt til almene boliger uden hundetilladelse.


Det er en hel fin smøre men en servicehund er som du siger og skriver og for den psykisk syge der er dens nytteopgave at være hso den syge og i mit tilfælde skal den følge mig steder hvor der er mange mennesker og reagere på hvis jeg får det dårligt at få mig væk derfra.

Men en nytteopgave for en fysisk handicappet er noget mere som at hente ting og samle op osv.

Men en hund der er trænet til at være der, hjælpe den psykisk syge med at huske medicin og gøre brugeren tryg, ja det er jo hundens nytteopgave.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg har sat mig ind i det, og det du søger er tilsyneladende en socialhund og ikke en servicehund.. og så falder den uden for reglerne.

Hvis du vil kæmpe for en servicehund, skal du først have en lægeerklæring på at du er afhængig af en servicehund, og dernæst kan du ansøge om en servicehund, eller selv betale for at den bliver sendt til optræning i en lang periode - og bor et andet sted du betaler for i den tid.

Derfor er du ude i en enten langvarig eller meget dyr løsning..

Det er derfor jeg skrev at den billigste løsning ville være at flytte og så anskaffe en socialhund...

Jeg har en skrivelse fra min psykiater, sendt til boligforeningen, men de nægter stadig.

Derfor må der være en løsning og det er at træne selv og gå til prøven selv, men hunden må ikke bo her under træning, hvilket jo er absurd, for så virker Carsten Hansens politik da ikke som den skulle.

Og hvis jeg skulle betale mig ud af sådan en hund, hvor skal jeg så købe den?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg har sat mig ind i det, og det du søger er tilsyneladende en socialhund og ikke en servicehund.. og så falder den uden for reglerne.

Hvis du vil kæmpe for en servicehund, skal du først have en lægeerklæring på at du er afhængig af en servicehund, og dernæst kan du ansøge om en servicehund, eller selv betale for at den bliver sendt til optræning i en lang periode - og bor et andet sted du betaler for i den tid.

Derfor er du ude i en enten langvarig eller meget dyr løsning..

Det er derfor jeg skrev at den billigste løsning ville være at flytte og så anskaffe en socialhund...

Lige en ting mere, hvis en psykisk syg ikke kan have en service socialhund, som er trænet på vilkår med de andre servicehunde, hvor dens nytteopgave er at skabe borgeren TRYG så ved jeg da ikke, det er da den største nytteopgave en hund kan have hos en psykisk syg!!!


Er det en kæmpe nytte til folk som sidder i kørestol at have en hund til at samle ting op?

De kan da få et billigere alternativ, en pind eller lign. forstå mig ret, der er ikke meget ligestilling over det.

Desuden står der heller ikke i loven hvilke nytteopgaver den skal kunne og der står heller ikke hvem der skal uddanne den og hvilke krav der er til den uddannelse som hunden skal igennem!
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat