Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2006, 23:24   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: A og B fleksere, retfærdigt ?

Citat:
hej heiden
hvordan kan du arbejde 10 timer om dagen.....jeg fatter ikke hvad du siger ?
det er jo mere end almindelige mennesker arbejder på en dag
hvorfor siger du ja til det...?
Jeg ved godt det er svært, men 10 timer ....for en fleksjobber er det voldsomt...husk at sige fra hvis du bliver dårlig af det
Er det 2 dage om ugen med 10 timer ?
Stella kig i det andet indlæg jeg skrev, for svar på det her spørgsmål

Citat:
Jeg mener også det er unfair at der er to slags fleksjobbere... jeg får selv ledighedsydelse og gruer for fremtiden...er tit bange da jeg simpelthen ikke kan arbejde ret meget på grund af mit dårlige helbred...jeg har en følelse af skyld over at være til gene for samfundet.
Ja se netop det du skriver her, skyld over for at ligge til gene for andre og samfundet, er netop noget af det der gør at man kan føle sig presset til at arbejde to gange ti timer

Citat:
gid det var anderledes...som i gamle dage hvor der var en forståelse for når man havde sygdom, men i dag er det som om man selv er skyld i det hele.
du har helt ret i at man mange gange føler det sådan, har man så et usynligt handicap så er det også som om man har lidt svære ved at finde accept for ens sygdom :|:|

Citat:
Jeg er enig med dig i at vi må srå sammen , men hvordan ?
En klub...et sted hvor vi kan mødes ? 1 gang eller 2 om måneden ?
Her på debatten ?
Underskriftindsamling ?
jeg ved det helt ærligt ikke... problemet med fleksere er jo netop at vi er delt over hele landet, og det er mange gange mennesker som er bange for deres fremtid, føler sig overflødige, og til besvær (og det er noget mange understøttes i af kommune og jobkonsulenter)

Det er et problem at nå ud til alle de fleksere der er .. bare se lafs .. der er over 40000 fleksere men lafs har under 13000 medlemmer.

Men det må kunne lade sig gøre at finde en måde at råbe fleksere op på ... vi må lægge hovderne i blød (og jer andre der læser det her indlæg kom på banen hvis i har forslag)

Citat:
Jeg er alvorligt bange for vores fremtid som fleksjobbere.

Hvad siger alle I andre ?

Lad os høre fra jer andre her ....
Kan være at vi skal lave en del i forumet, til netop det her emne hvordan finder vi ud af at få os fleksere på banen og få os orginaseret så vi kan høres, og sådan at arbejdsmarkede finder ud af at bruge vores ressourcer i stedet for bare at lade os gå i stampe..:@:@


Citat:
Hvad får en kontanthjælps-flekser
hvad får en ledighedydelses -flekser
hvad er forskellen ?

ca. 13,100 ledighedsydelse.før skat.
og kontanthjælpsflekser ?
Hvis du er forsørger for børn, er ydelsen på 11.397 kr. om måneden før skat Hvis du ikke er forsørger, er ydelsen på 8.577 kr. om måneden før skat.

Nedsættelse af kontanthjælpen efter 6 måneder
Ægtepar, hvor den ene eller begge ægtefæller er fyldt 25 år, vil få nedsat kontanthjælpen efter 6 måneders udbetaling.

Kontanthjælpen til unge under 25 år, vil efter 6 måneders tilbud blive nedsat til SU-taksten.

Loft over kontanthjælpen efter 6 måneder

Alle, der modtager kontanthjælp i sammenlagt 6 måneder og derover, vil blive berørt af et loft. Det betyder, at der for nogens vedkommende vil blive tale om nedsættelse af evt. boligsikring eller særligt tillæg til boligudgifterne. Der bliver udsendt brev herom én måned før du bliver berørt af loftet.

Så er der dem der er gift og som derfor ikke vil kunne få noget overhovdet hvis deres ægtefælle tjener for meget.. :@:@

Det vil sige.. oveni at man er blevet syg skal man også gøres afhængig af sin ægtefælle uden skelen til at man måske altid har forsørget sig selv :@:@

for slet ikke at snakke om hvis man er under 25 år og bliver alvorligt syg, så skal man oveni købet slås voldsomt økonomisk oven i hovdet..

et menneske der måske ikke har børn og har arbejdet eller andet... skal spises af med 8577 kr uden nogen mulighed for selv at gøre noget ved sin situation...

jeg kan ikke andet end undres over hvad det er der gør at disse mennesker skulle leve dårligere end os andre.. dem på ledighedsydelse eller dem på kontanthjælp med børn...

Sådan en som mig feks ...
jeg har fået børn tideligt, derfor er mine børn næsten voksne ... hvis ikke det var fordi jeg havde fået en efternøler (hun er 9) så ville jeg om to år hvis det stadig ikke var lykkedes at finde mig et job...
være henvist til 8577 kr om månden....

stakkels dem som bliver syge og visiteret til fleks, lige inden deres børn fylder 18 år...
nej det er sq ikke rimligt :@:@:@


Citat:
Vi må gøre noget med lafs i fælleskab.
Ja vi må og lafs vil også gerne... men hvad ????

desuden er der jo det at LAFS alt ære og respekt for dem, består af frivillige der selv er fleksere... og derfor jo også er begrænset i hvor meget det kan tage på sig...
og kommer det til sådan noget som a og b fleksere som der er skrevet om i den her tråd..

ja så er der en lang og indviklet lovgivning at sætte sig ind i ...

et lyspunkt er der da

jeg har skrevet til Thomas Adelskov om netop det med a og b fleksere.. det var en problematik som han syntes var helt unfarir og grotesk og da han sidder med ved bordet ved fleksfohandlingerne der er igang pt...
ville han tage det op...til de forhandlinger.. så en måde at man kan gøre noget hver især er ved at skrive til politikkere det er komunale som regeringen .. bliv ved at fortælle jeres historier..
det er nemmer at forholde sig til tal for en politkker end det er at forholde sig til et menneske af kød og blod...



Citat:
Ihhhh altså jeg er træt af den stemning der er omkring os der er ikke fuldt arbejdsduelige.:@
Og ih ja hvor jeg kender den fornemmelse ... det er sq for dårligt... verdens bedste velfærdssamfund blaaa
  Besvar med citat