Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 09-06-2016, 18:13   #2125
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Du skriver at du holder op med at trække vejret, når du er 20 meter fra en e-cig, pga. nikotinen.

Se vedhæftede billede, det er fra den video jeg linkede til, der kan du se nikotinniveauet i luften, og det er i en lukket rygekabine, netop beregnet til at opsamle så meget som muligt, og alligevel er niveauet så lavt at der umuligt kan være noget som helst tilbage i en afstand på 20 meter.

Mængden at toxiner (giftstoffer) er over 99% lavere i en e-cig, sammenlignet med alm. cigaretter.

Målingerne er lavet af Mark Travers, hvis forskning spillede en stor rolle i rygeforbudet i England, han er altså på "din side".

Du skriver her http://www.k10.dk/showpost.php?p=293035&postcount=38
Citat:
Iøvrigt- reagerer jeg meget mere kraftig og umiddelbare ift. e-cigarettter. Jeg ved ikke hvorfor. Det er ligesom om det går direkte ind i blodbanen. Jeg kan holde til et enkelt puff eller to med normal cigaretter, men ikke e-cigaretter.
Det hænger jo heller ikke sammen, med at der er 20 gange mindre nikotin, men alligevel får du meget kraftigere reaktion.

Derfor skrev jeg at det kunne være noget psykisk eller vane, du er ærgerlig over at når du endelig er sluppet af med røgen, så kom dampen.

Det er bestem ikke ment på nogen som helst nedgørende måde.
Det ville jo omvendt være lige så nedgørende over for dem der lider af psykisk sygdom, som jo er lige så reel som fysisk.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Nikotin.jpg
Visninger: 274
Størrelse:  38,0 Kb
ID: 499  
jh er ikke logget ind   Besvar med citat