Se enkelt indlæg
Gammel 02-10-2008, 18:14   #15
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
For mig er pensionen en chance for lidt af den fred som mit sind trænger til efter så mange knubs og puf i den åhh så sunde sociale verden.
Isolation , tjah, det vil jeg ikke kalde det,det er mere et vacuum af næstekærlighed, den opstår fordi venner og bekendte ikke forstår og ikke vil/kan omgås folk som mig der er blevet "mærkelig" og " sårbar som et råddent æg" , og naboen er jo bange for at give en hjælpende hånd, selvom det kunne have gjort en forskel med at få det bare lidt bedre.
Virkeligheden var at jeg var nok mere isoleret og udsat i mit arbejdsliv, idet det dårlige arbejdsmiljø var det der gjorde mig syg.
Der er misforståede begreber i de undersøgelser der bliver lavet om at det er så sundt at have et arbejdsliv, for man skelner ikke mellem "raske" og "sunde" arbejdsmiljøer, og er man ramt af et dårligt arbejdsmiljø magter man ikke at stille op og forlange ændringer, for man er måske ramt for hårdt af følelsen af at man selv der er skyld i det hele, fordi man ikke har kunnet sige fra. Det er der bare mange af os der ikke kan, og så ender man som stressramt.
Gør noget ved arbejdsmiljøet istedet for at jagte syge, så jagter man nemlig årsager istedet for symptomer ...

Til alle Os


mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 02-10-2008 kl. 18:17. Årsag: stavefejl rettet
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat