Emner: Lykkepiller
Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2010, 20:02   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
S Phoenix, selvfølgelig er medicin ikke den ultimative løsning for alt og alle med psykiske problem, men det er en del af den.

Jeg er heller ikke til hj.sider ala Harris' der mere eller mindre fraråder "lykkepiller". Desværre har de fået et dårligt ry i Danmark og mange mennesker, der har det psykisk dårligt kæmper for at undgå dem. Det er også fint, så langt det går dem godt, men det kan også gå så galt, at man kommer så langt ud, at der bare er så lang vej tilbage hvorved man så må doseres med endnu mere og endnu hårdere medicin eller enddog må indlægges.

Jeg mener, at man fra start må vurdere om der både skal medicin og psykolog samtaler til, kan man nøjes med det sidste er det jo fint, men jeg ville ønske at endnu flere psykologer havde kompetance til, at sende en videre til psykiater også såfremt dette var nødvendigt, det må de jo have en vis erfaring til at se !! ´Desværre kom jeg selv "kun" til psykolog i første omgang, hvor jeg med sikkerhed også burde have været til psykiater.

Det er fint også med alternativ behandling og afprøvning af andre metoder. Dog vil jeg råde til at man forinden får sat sig ind i hvad det er for en sygdom man har og hvordan den kan udvikle sig på den ene eller anden måde. Det kan, som tidligere nævnt, være meget svært, at komme "tilbage igen" eller overskue konsekvenserne hvis man ikke får handlet i tide. Derfor er det også ektremt vigtigt, at man har kontakt til de rigtige eksperter i form af læger og psykiatere således at man ikke "hægtes" af systemet, hvis man f.eks. efter at have "lyttet" til Harris´s hj.side undgår at tage anti-depressiv medicin.

Harris, nu har jeg kun set kort på din hj.side, men jeg håber at du sætter dig ind i hvilken form for depression, stress og angst folk har inden du evt. rådgiver dem. Man kan hurtigt forledes til at tro at vi alle, som Sanne Salomonsen kan klare den uden medicin, vi skal bare "tro" på det gode i livet og se solen skinne.

Jeg ser det dog som direkte livstruende, at have en sådan hj.side, der rådgiver (evt. meget) syge mennesker. Sådanne mennesker kan, som alle andre forledes til, at tro, at "de kan selv", og derved undgå alle de "grimme" fy - føj bivirkninger. Hvad gør du for at undgå sådanne faldgrupper Harris ? Det kunne jeg godt tænke mig at vide.


EE

Sidst redigeret af Enteneller; 12-09-2010 kl. 20:08.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat