Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2005, 21:38   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dragens mail til og fra Claus Hjort

Hej Alle sammen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har lige sendt brev til vores beskæftigelsesminister.
Jeg har gjort ham opmærksom på at de gældene regler,der er for arbejdsgiverne i forbindelse med ansættelse af en flexjobber,gør at mange arbejdsgivere løber skrigene bort,selv om de egentlig godt kunne bruge os.
Endvidere forklarede jeg ham også,at der var for meget parpirarbejde for de små virksomheder.Og at mange virksomheder ikke får udbetalt refusionen fra kommunen til tiden.Og det er ikke alle virksomheder der kan have penge ude at stå.
Nu venter jeg så spændt på svar fra ham.

jeg kan også fortælle ,at jeg igen i dag,har fået en opringning af en arbejdsgiver,der var meget ked af at jeg var under flexjobordning,da hun ellers gerne ville ha ansat mig,hun sagde endda at jeg var velkommen tilbage hvis min situation ændrede sig.
Så ja der er noget galt,og det må vi arbejde på at lave om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hilsen DRAGEN



HER ER SÅ SVARET FRA CLAUS HJORT FREDRIKSEN


Tak for din mail, hvor du beskriver de vanskeligheder, du oplever i forbindelse med din søgen efter et fleksjob. Du nævner, at arbejdsgiverne ikke vil ansætte dig på grund af reglerne om fleksjob.

Jeg mener, at det er godt, vi har en ordning som fleksjobordningen. Det er regeringens klare politik, at alle får mulighed for at bruge deres resurser og kvalifikationer på arbejdsmarkedet til gavn for den enkelte og samfundet.

Jeg synes, at fleksjobordningen overordnet set har haft succes med at skabe mere rummelighed på arbejdsmarkedet og i virksomhederne, og jeg mener også, at ordningen er ganske attraktiv for virksomhederne. Det viser den store udbredelse af ordningen også.

Som du måske ved, ser forligspartierne bag førtidspensionsreformen netop for tiden på fleksjobordningen, idet en rapport om ”Udviklingen i fleksjobordningen” har peget på nogle problemer, bl.a. det høje ledighedsniveau blandt dem, der venter på fleksjob.

Rapporten viser, at der er behov for, at nogle kommuner ser nærmere på deres visitationspraksis, og at kommunerne bliver bedre til at skaffe flere fleksjob i virksomhederne.

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende ikke at kunne komme i beskæftigelse i et fleksjob, da du selv gør en aktiv indsats for at finde et fleksjob. Heldigvis er efterspørgselen efter arbejdskraft generelt stigende igen. Jeg er derfor overbevist om, at det vil betyde, at det også vil blive nemmere at finde fleksjob, fordi arbejdsgiverne generelt får brug for flere medarbejdere.

Jeg vil samtidig fortsætte regeringens hidtidige linje med at iværksætte initiativer, der skal gøre virksomhederne opmærksomme på også at skabe job, der kan varetages af personer med et skånebehov.
Jeg håber, det må lykkes for dig inden for den nærmeste tid at komme i beskæftigelse i et fleksjob.


Med venlig hilsen




Claus Hjort Frederiksen
  Besvar med citat