Se enkelt indlæg
Gammel 24-07-2013, 21:15   #27
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg tænkte sjovt nok selv på Echelon da jeg skrev indlægget. Der er mange ligheder mellem de to programmer. Men Tempora er nok mest effektiv , da de rent fysisk kobler sig på fiberkablerne og optager ALT ( også intern dansk kommunikation ).

Echelon er mig bekendt baseret på trådløs satellitovervågning , der scanner efter specifikke søgeord.
Det sidste er formentlig også tilfældet for Tempora.
Jeg er bestemt heller ikke overbevist om optagelserne efterfølgende bliver slettet. Jeg vil bare ikke skrive noget jeg ikke har belæg for.

Mht. til den ”svære” balancegang. Det er et argument jeg oftest hører blandt fortalerne for overvågningssamfundet. Jeg deler ikke synspunktet.

Jeg mener slet ikke et hemmeligt politi som PET , Gestapo , Stasi mv. er foreneligt med den demokratiske model. De har det med at løbe fuldstændig ud af kontrol. Det skyldes de ikke er underlagt samme parlamentariske opsyn som ordinært politi. Seneste eksempler er fra Tyskland i denne uge , og Luxembourg i sidste uge. I Luxembourgs tilfælde måtte Jean-Claude Juncker træde tilbage som premierminister , som følge af efterretningsskandalen.

Jeg er særdeles påholdende når det kommer til magthavernes beføjelser i forhold til overvågning af borgerne.

Den bør efter min mening udføres af almindeligt politi. Overvågningen skal altid forudgående være forelagt og godkendt af domstolene , naturligvis på baggrund af begrundet mistanke.
Overvågningen skal være tidsbegrænset ( med mulighed for forlængelse ).
Mistænkte skal altid efterfølgende underrettes , og oplysningerne skal i den henseende være udspecificerede, så mistænkte ved præcist hvad der er blevet overvåget.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat