Se enkelt indlæg
Gammel 26-05-2013, 11:29   #3
Akmf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Akmf er ny på vejen
Rigtig mange tak for dit detaljerede svar

Da jeg boede i Silkeborg for 3 år siden, var der intet problem i at få tilkendt hjælp til flytning, hovedrengøring og havearbejde til hækken. Det fik jeg som en enkeltudgift via servicelovens §100 (dækning af merudgifter).

Men Aarhus Kommune, angiver en grund som ikke er retmæssig, nemlig at mine hjælpere må udføre arbejdet. Hvilket går imod Vejledning nr. 7 punkt 30-34 (udarbejdet af sundheds- og socialministeriet) Hvor det klart og tydeligt står, at de ikke må hjælpe den slags opgaver, da der kan søges tilskud til den slags opgaver.

For mig at se har de overtrådt en af ministeriets love, og ligeledes skriver Aarhus kommune at jeg ikke flytter indirekte på grund af min sygdom.

Jeg kan på ingen måde forstå at kommunerne i det her tilfælde må gå i mod skarpt opridsede bestemmelser udarbejdet af ovennævnte ministerium.

Jeg har tænkt mig at sende alle relevante oplysninger til Muskelsvindfonden. Og ligeledes udfærdige en skrivelse til Socialministeriet.

Damn, jeg har ikke meget til overs til kommuner som gør sådan her.

Jeg fortalte det til Muskelsvindfonden. Muskelsvindfonden fortalte at det var de ikke overrasket over at høre.

Men jeg har bestemt ikke tænkt mig at give op. Aarhus kommunes begrundelse går imod reglementet.

Jeg har ikke noget imod et nej, men jeg kan ikke forstå hvordan de kan give et nej, på baggrund af begrundelse som går imod ministeriets vejledninger jf. Vejledning om Borgerstyret Personlig Assistance.
Akmf er ikke logget ind   Besvar med citat