Se enkelt indlæg
Gammel 30-08-2010, 13:46   #22
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
privat socialrådgiver

Hej allesammen, spændende debat i har gang i på baggrund af et spørgsmål om kontakt til en privat rådgiver.
Man kan naturligvis debatere det retfærdigege i nødvendigheden af at ty til selv, at hyre ekspertbistand. Virkligheden er desværre bare at alt for mange steder kniber det med den udvidede vejledningsforpligtigelse i kommunerne.

Virkligheden er som det også tydeligvis fremgår af de mange indlæg her på K10 at mange borgere kommer i klemme i systemet. Når det er kommet så vidt skyldes det for mig at se et vigtig skifte i dansk socialpolitik. I 2003 afskaffede daværende beskæftigelsesminster Claus Hjort alle sociale problemer, herunder sygdom, ledighedsydelses modtagere m. m. Socialministeriet belv nedlagt og alt overført til beskæftigelsministerens bord.

Siden er der sket et masivt skred i den hjælp, den enkelte borger modtager. Denne udvikling er fortsat med øget styrke lige siden, således skal alle nu i en eller anden aktivering. Aktørerne aflønnes på provisionslignende vilkår.

For mit eget vedkommende begyndte jeg som selvstændig da alle fik retskrav på at komme til en anden aktør for at få hjælp til at finde sig et fleksjob (juli 2007) Jeg har sinden fundet og oprettet ca. 250 fleksjob, i det forløb er det ofte også sket jeg har set borgere parkeret der, fremfor at være godkendt til FTP.

Siden januar i år er der sket et markandt skifte i kommunernes visitationspolitik, man ser ikke mere så meget på den faglige kvalitet i tilbudene, øvelsen går tydeligvis på at score højest mulig statsrefusion. Det presser socialrådgiverne til at foretage nogle beslutninger, som ikke er socialfagligt funderet.

Defor vælge jeg at prioritere privat rådgivning, men ikke for en hver pris.
I forhold til timeprisen på 1000. kr. der er oplyst synes jeg der er værd at bemærke det er eks. moms altså reelt 1250. kr.

Om det er for meget eller ej tilkommer ikke mig at vurderer, men det viser bare det er rigtig vigtig at få spurgt indtil pris og betingelser m.m.

MVH
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat