Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2011, 11:12   #1
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Efterløn har altid ramt skævt!

Jeg undrer mig lidt over de holdninger, der kommer frem herinde, ifm omlægningen af efterløn her i landet.

Jeg føler en pludselig trang til at minde om, at efterløn kun er for dem, der HAR BETALT TIL DEN IGENNEM MANGE ÅR. Dvs at vi her har at gøre med en mulighed man har købt sig til, og ikke en foranstaltning, som skulle hjælpe nedslidte. Jeps, så er der nogen der har brugt den til det, og det er fint, men der er rigtigt mange på efterløn, som sagtens KAN ARBEJDE.

Et menneske, som har haft et turbulent arbejdsliv - måske med mere eller mindre intet arbejde - pga sygdom, og som er røget ud og ind af sygedagpenge, kontanthjælp, aktiveringer og hvad har vi, vil meget sjældent have betalt til en efterlønsordning, alene af den grund at det er der simpelthen ikke penge til i den situation. OG vil heller ikke være berettiget, fordi man skal være rask og til rådighed for arbejdsmarkedet for at bruge den. De kan ikke gå på efterløn og få fred den vej!

Jeg tror ikke, at afskaffelse af efterløn kan redde vores økonomi eller fremtid. Men... 16 mia er mange penge, og så længe syge bliver behandlet så dårligt i det her land, de ældre ikke får gjort rent, der kommer forslag frem om mere end 28 elever i klasserne, der bliver ikke ryddet sne, satser for fp og kh bliver lavere og lavere i realløn, der snakkes om selvbetaling ved lægebesøg osv osv, fordi vi har for få penge i kassen, så bliver jeg altså når folk, som "ikke synes at det er så spændende at gå på arbejde mere" går på efterløn og skal offentligt forsørges bare fordi de har betalt en lille del af efterlønnen selv... Og ja, sådan nogle har vi i min familie, og jeg synes det er pinligt!!! Det koster mange penge for vores samfund.

Forslaget om senion-fp/flex kan helt sikkert tunes og gøres bedre, men helt ærligt - nu er der en ordning for DE SVAGESTE også!

Jajaja, der er lovet fra politiske side, og man havde forventninger, og man har arbejdet i mange mange år osv osv men hvordan skal vi fordele de fælles goder? Skal de, de har, have mere og mere og mere (som børnechecken til de rigeste, som SF vil fastholde....) og de, der er syge og svage kan så komme på fattighus (vi er der jo næsten allerede, hvis man ikke, som undertegnede, har været heldig og har kunnet arbejde i mange år og derfor har en god forsikring)?

Det var så mine ydmyge tanker om dette emne.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat