Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2006, 10:03   #5
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: "Brokrøve" og "kværulanter" igen-igen

Citat:
Metro skrev:
Det er ved at gå op for mig at, at stemme på de borgerlige er det samme som at lukke en ræv ind i hønsegården.... for de borgerlige har kun et ærinde.... deres eget!

At overlade omsorgen for staten og befolkningen til de borgerlige er i den grad ris til egen r..v, at det næsten gør ondt at indse.... Denne borgerlige mentalitet fungerer nemlig omvendt end den bør, når opgaven hedder: levende mennesker.

De borgerlige vil altid sætte "systemerne", mursten og financ først og alt, der ikke kan fortæres, forarbejdes, omsættes eller sælges..... levende mennesker - sidst!

For de borgerlige er vi, samfundsborgere kun midlet og ikke - målet.

Der glemmes, at ethvert samfunds oprindelse og overlevelse var/er betinget af behovet for tagen vare på hinanden. Den dag det glemmes og minimalstaten er en realitet (hvis det står til de borgerlige) - bliver de fleste af os overflødige og samfundet vil gå i opløsning.

En samfundsopløsning kan ikke vendes eller erstattes af denne, så kærligt begærede finans.... Finans er geografisk grænseoverskridende, har intet identitet, intet nationale/kulturelle tilhørsforhold, intet andet mål end sig selv og vil udrydde skridt for skridt alt, der ikke kaster profit af sig.... Finans vil gerne have vores penge og sålænge vi betaler uden at kny - får vi lov til at beholde krummerne. Den dag derimod, hvor vi ikke længere kan pukle ind i vommen på finansen.... den dag får vi ikke engang krummerne. Vi får ganske enkelt lov til at gå til!

Dette er det billede, der begynder at tone frem for mit indre blik.... et billede af de borgerlige=minimalstaten=financen=samfundsopløsnin g=en grum skæbne for mine børnebørn og..... dine
Hmm... jeg har modtaget en PrivatBesked med følgende bemærkning:
Citat:
Undskyld jeg kan ikke lade være.

Det ser ud som om, at du ikke har haft kendskab til, hvad borgerlig politik er i sin inderste kerne. For så behøver man jo blot at se på USA og, hvordan det går der.
Kære X
Der er ikke forskel på den inderste kerne i den borgerlige politik, uanset om denne praktiseres her i Danmark eller i USA....

Man skal kravle før man kan gå.... vi i Europa har altid "haltet" 4-5 år efter USA hvad angår div. trends, modeluner, musik og......politik. Hvis vi ikke får stoppet denne borgerlige drejning i vores eget samfund nu eller snarest - ser vores land om ganske få år som USA er i dag, specielt på "bunden" hvor alle slidte, syge, ubemidlede gamle og socialtramte befinder sig.

Kære X
Mig bekendt er denne side til for alle "indeklemte" og/eller interesserede.... Jeg regner ikke med, at det ikke er velset her at have andre politiske overbevisninger end venstreorienterede. Er det sådan det tolkes, at når man klager sin nød eller placerer ansvaret på dem, der har lovgivet mange af os helt ned til sokkeholdere - at hele hjemmesiden så er venstreorienteret?

Det tror jeg ikke. Jeg tror faktisk, at du kunne frit skrive et åbent svar på mit indlæg og hvis du også havde argumenterne i orden - ville du sikkert høste respekt uanset om vi var blevet enige eller ej.

En politisk debat jævne mennesker imellem behøver ikke udarte sig beskidt.... Her er ikke Christiansborg - gudskelov.

Og nej, jeg er ikke venstreorienteret.... jeg er yderst liberal og går ind for valgfrihed for alle - bare ikke frihed til at sulte ihjel eller dø af kulde. Man kan udmærket være en socialbevidst liberal (med et lille snært af anarkisme )
  Besvar med citat