Se enkelt indlæg
Gammel 19-05-2022, 11:53   #2
JacobT
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2016
Indlæg: 50
Styrke: 8
JacobT er ny på vejen
Til at begynde med skal du have gang i selve ansøgningsprocessen. Du skal derfor snakke med din tandlæge om at søge hjælp til regningen.

Selvom du allerede har nævnt nogle ting, som du selv mener har betydning for hvor meget hjælp du kan få, så er du nødt til at tage det i etaper.

Første etape er at få din tandlæge til at søge hjælp hos kommunen til din regning. Og som du selv skriver, så vil din kommune bede dig om at dokumentere dine indtægter og udgifter. Det er som regel en bestemt person i kommunen der behandler din sag, og selvom man kan få lyst til at forbande kommunen væk i helvedet, så er mit råd at du kontakter denne person og taler med hende, stille og roligt, om hvordan du griber sagen an, og hvordan du får dokumenteret din økonomi.

Jeg har personligt haft god erfaring med at snakke med den pågældende medarbejder i kommunen, da jeg selv skulle have hjælp til en tandlægeregning. Kommunen er ikke nødvendigvis din fjende, men de har bare nogle regler der skal overholdes. Ring og forklar din situation og spørg om råd til, hvordan du dokumenterer den. Det gjorde jeg selv, og det var en stor hjæp. Jeg var måske heldig, for jeg vil ikke afvise at du måske kommer til at snakke med en person, som allerede fra start mistænker dig for at være en snylter og taler ned til dig. Det har man hørt om.

2. etape er når kommunen træffter en beslutning. Så har du mulighed for at klage, hvis beslutningen ikke falder ud til din fordel. Så synes jeg du skal skrive igen i denne tråd, hvis du har brug for lidt andre øjne på din sag.

Jeg tror ikke der er nogen herinde der kan fortælle dig, på forhånd, hvordan din sag vil falde ud. Kommunerne er som regel ret strikse og vil have dokumentation for påstande, som f.eks. at du skylder "ham den kedelige type" penge.

Sidst redigeret af JacobT; 19-05-2022 kl. 12:16.
JacobT er ikke logget ind   Besvar med citat