Se enkelt indlæg
Gammel 05-03-2022, 09:23   #81
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Arbejdsskade vs kommunalt ansat vs selvforsikret

Arbejdsskadesag er afsluttet

Kære Økonomiudvalg

Så blev endnu et pinligt kapitel i kommunens historie afsluttet med, at en tidligere kommunal ansat får 3,5 mio. kr. i erstatning, og en løbende indtægt på kr. 60.000 årligt.

Sagen startede med arbejdsulykke i 2017. Allerede i 2019 tilkendte AES pgl. et erhvervsevnetab på 75 %.

Det ville de reelle magthavere i kommunen – topcheferne - ikke finde sig i, så da kommunen er selvforsikret hyrede Forsikringsafdelingen uden om politikerne en københavneradvokat – han var billigere end ham som Willy Feddersen hyrede til for 400.000 at politianmelde mig

Advokaten påstod først, at pgl. ikke havde været udsat for en arbejdsskade – det klagede jeg voldsomt over – så påstod advokaten, at erhvervsevnetabet var under 15 %, så hun skulle ikke have noget udbetalt.

4 gange måtte vi/jeg klage, før kommunen opgav at anke - men så fik advokaten også sat erhvervsevnetabet ned til 65 %, som har resulteret i den vedhæftede erstatning på 3½ mio. og et årligt beløb på kr. 60.000.

Det skal ikke lyde som selvros, men havde jeg ikke været der, så havde pgl. ikke fået en krone, fordi hele magtapparatet var kørt op imod en alvorlig handicappet tidligere ansat, som stod alene tilbage
.
Ikke en fra kommunal side har beklaget det skete – ordet undskyldning er lige så svært at få ud af Haderslev Kommunes mund i visse situationer som fra Putin.

Jeg har forsøgt at få Økonomiudvalget som personaleudvalg på banen, men alle incl. Svend Brandt var revnende ligeglade.

Så jeg håber, at nogen sidder tilbage med en flov smag i munden.

Go’ weekend
Mvh
Mogens Rerup


TAK til Mogens Rerup


phhmw

Som kommunalt ansat, skal du være bevidst om det beskrevne, hvis du kommer ud for en arbejdsskade på din kommunale arbejdsplads.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat