Emner: 454.215 kr
Se enkelt indlæg
Gammel 09-03-2015, 03:38   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
De 144.000 kr er min indtægt ...samlet alene pga partners indtægt - ikke andet ...

det er max de må modregne..Alene pga partner ...der er en grænse...

dem der mister yderligere 30 kr af hver 100 kr har løbende erstatninger oveni. så folk kommer kun endnu længere ned.


kender godt kontanthjælpsloven mange ftp-er kan heller ikke spare 10.000 kr op som enlig eller 20.000 kr op som par..

det der er uretfærdigheden er gensidig forsørger pligt forsvinder for 1 gruppe og man ikke for den fjernet for andre .

en forsørger over 30 år vil efter jan få ca 14400 kr uanset hvem de bor med. en ftp efter 2003 kan komme ned på ca 12000 kr .mdr..alene pga gf.
det er mange penge i forskel.Det er for de fleste en livslang ydelse , uden mulighed for at ændre det ,. så mange ftp.er er dårlig stillet .

det har ikke noget med kontanthjælpsmodtagere at gøre , det er dem velundt .pointen er kun det efter min mening ikke kan retfærdig gøres denne store forskel. 23-2400 kr mdr er rigtig mange penge for folk der får 12.000 kr
udover det er der special tandlæge hjælp. tror det er 600 kr år under 25 og 850 kr over 25. og ellers er det 85 procent de kan få betalt . altså 15 procent i egen betaling.


I øvrigt er tallene bag på pensionsmeddelsen,. borger dk og ældresagen.
først mister alle ned til ca 15236 når de flytter sammen..DEREFTER starter modregningen først og man kan yderlige miste...
mange ftp-er flytter ikke sammen af samme grund. men det er som om det er mere "godkendt" at sige det før man flytter sammen, end når folk bor sammen.
det her handler ikke om mig som person ,men om dem der lider og har det svært derude pga gf og lave indtægter .

Sidst redigeret af stribe; 09-03-2015 kl. 03:52.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat