Se enkelt indlæg
Gammel 08-09-2008, 14:04   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Blueday

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre, HVORFOR de har stoppet dine sygedagpenge? Har de skrevet det som en begrundelse skriftligt?

Man kan klage over stop af sygedagpenge.

Jeg kan nemlig ikke forstå, at hvis det allerede er vurderet, du ikke kan arbejde så mange timer, og at det ser ud til, de ikke har fået det helt afklaret, hvad der videre skal ske med dig, så burde de have forlænget dine sygedagpenge.

Der er muligheder for forlængelse af sygedagpenge.

Du kan se det i §27 om forlængelse af sygedagpenge. Men for at afklare det hele skal §28 opfyldes:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Du kan se mere om §27 og §28 her: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Hvis du påtænker at klage over stop af sygedagpenge, kan du forklare din situation samt henvise til de paragraffer, som passer ind. Selv synes jeg ikke, du bare skal sættes på kontanthjælp, da det ser ud til, du har en nedsat arbejdesevne, som jo er vurderet af REVA. Du burde efter §28 hjælpes videre til enten revalidering (komme på revalideringsydelse), arbejde hen så du kan få et fleksjob eller der kan blive indstillet til førtidspension.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat