Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2016, 15:41   #29
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
I perioden fra feb. 2011 til iværksættelse af længerevarende afklaring feb. 2013 deltog jeg i afklaring i jobcenter Birkeparken i Vollsmose i 4 uger. Afklaringen drejede sig om, at afrikanske kvinder skulle have viden om samfundsforhold i Danmark. Så der sad jeg.

Jeg kom til tiden hver dag, men nogle af kvinderne kom senere, for sådan var det i Afrika.

Ved næste samtale i jobcentret spurgte jeg socialrådgiveren, hvorfor afklaringen kun skulle vare i 4 uger. Svaret var, at jeg kun havde krav på afklaring i 4 uger hvert ½ år.

På den måde kommer en længerevarende afklaring til at vare 4-5 år.

På et tidligere tidspunk i efteråret 2011 deltog egen læge i samtalen i jobcentret med samme socialrådgiver. Her oplyste socialrådgiveren, at hvis jeg var for syg til fleksjob, men for rask til FP, så skulle jeg fortsætte på KH.

Den oplysning strider mod Helsingør Dommen af sept. 2009: "Er borgeren ikke rask nok til fleksjob, skal borgeren tilkendes FP".

Jeg var i praktik på sygehusapotek i 12 måneder fra sept. 2003. Her arbejdede jeg ca 30 timer ugentligt.

Fra 2005 til 2008 husker jeg ingen afklaring. I forløbet var der i perioder psykiatriske samtaler på Sct. Josephs Hospital i Esbjerg.

Fleksjob har ikke været på tale.

Jeg vil gerne tilbage til det første Rehab-team møde feb. 2014:

Her viste det sig hurtigt, at teamets sociallæge ikke var orienteret i min journal.

Hun spurgte, hvad der var noteret i min journal fra søvncentret på Skejby Sygehus sept. 2013.

Sociallægen noterede, mens jeg oplyste:

Søvnen er meget fragmenteret, søvnen er overfladisk og med mange opvågninger, der er næsten ingen dyb søvn, der er tale om en stressfyldt tilstand, overlægen anbefalede flytning fra KH til FP.

Året forinden, dvs efteråret 2012, modtog jeg indlæggelsespapirer fra Skejby Sygehus, som oplyste, at Odense Kommune automatisk ville modtage journal fra Skejby Sygehus, efter udskrivelse.

Ved de næste samtaler i jobcentret ( hos 2 forskellige socialrådgivere ) spurgte jeg til journalen fra Skejby Sygehus. Ved begge samtaler kunne socialrådgiverne ikke finde journalen på computeren.

Jeg spurgte, om kommunen ville tage kopi af journalen, fordi jeg havde denne med i tasken.

Det var socialrådgiverne ikke interesseret i, fordi de ville modtage journalen fra sygehuset!

Jeg har siden modtaget aktindsigt fra både Odense Kommune og AST, men journalen fra Skejby Sygehus var ikke at finde blandt akterne.

Ved mødet i Rehab-teamet feb. 2014 måtte jeg også oplyse til sociallægen, at Sønderborg Sygehus nov. 2012 meddelte, at jeg ikke kunne behandles mht søvnløshed og dagtræthed, men jeg kunne kontakte sygehuset, hvis der opstod problemer.

Mødelederen i Rehab-teamet bad mig tage plads i et tilstødende lokale, mens teamet drøftede min sag.

½ time senere blev jeg hentet ind igen. Teamet havde indstillet til afslag på førtidspension! Og det modtog jeg en skrivelse om straks.

Sidst redigeret af Webmaster; 27-03-2016 kl. 01:25. Årsag: 7 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat