Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2016, 15:16   #28
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dFyn Se meddelelser
I Odense opstartede jeg afklaringsforløb 1 uge efter indflytningen.

Det standsede okt. 2010, fordi jeg søgte FP på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Der blev givet afslag feb. 2011. Der blev krævet en længerevarende arbejdsafklaring, hvor jeg skulle yde alt og være motiveret osv. Den blev først iværksat feb. 2013 (læs feb. 2013)
Hej dFyn

To år er længe at afvente på yderligere afklaring efter du første gang fik afslag på FP i feb. 2011 Det får nærmest karakter af straf, når tiden bliver sat på stop efter anmodning om FP.

Havde du også en klage i ankesystemet på det tidspunkt?

Hvad skyldtes det at der gik to år før der blev iværksat nye tiltag?

Har du kunne arbejde fuldtid på noget tidspunkt efter 1996?

Hvad skete der af afklaring i perioden fra du kom på kontanthjælp i 2005, frem til du i 2008/2009 fik konstateret en arbejdsevne på 3-4 timer dagligt med en effektivitet på 25-50 %?

Har fleksjob nogensinde været på tale?

Mvh Mikey


Med mine spørgsmål synes jeg det er vigtigt at få synliggjort, ikke bare i din sag men i mange andres sager, hvad der ligger forude af afklarende foranstaltninger, sådan at det lader sig gøre at være syg på kontanthjælp i 10 - 20 - 25 år, uden at komme nærmere fleksjob eller førtidspension. Der bliver sagt gang på gang af forskellige politikere at "syge skal ikke være på kontanthjælp"
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat