Se enkelt indlæg
Gammel 24-03-2016, 16:15   #23
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Hej Mikey

Jeg blev af Rehab indstillet til førtidspension dec 2014, fordi jeg under et møde i jobcentret sommeren 2014 medbragte et nyt lægepapir fra prakt. læge. Under mødet blev jeg lovet, at tavlen blev vasket ren, så dette lægepapir skulle medinddrages i min ansøgning om FP på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Det betød, at kommunen indhentede en LÆ 265 hos egen læge efteråret 2014, og derfor var jeg til møde i Rehab dec. 2014. LÆ 265 viste, at jeg ikke kunne blive selvforsørgende. Senere i dec. 2014 modtog jeg skrivelse fra Rehab om, at et enigt Rehab-team indstillede til FP.

I forbindelse med det første møde i Rehab feb. 2014 blev afslaget på FP anket til Ankestyrelsen, men her var der en sagsbehandlingstid på 10 måneder. Jeg modtog skrivelse fra ankestyrelsen jan. 2015, hvori det oplystes, at styrelsen var enig med kommunen i, at der skulle gives afslag på FP i forhold til Rehab-mødet feb. 2014.

Derfor blev jeg indkaldt for 3. gang til møde i Rehab, hvor der marts 2015 blev indstillet til afslag på FP. Der blev krævet et ressourceforløb på 1½ år selv om lægepapirer viser, at funktionsniveauet er så lavt, at erhvervsevnen reelt ikke er eksisterende.

Fra april 2005 har jeg modtaget kontanthjælp, som blev ændret til ressourceforløbsydelse samme dag, som jeg var til møde i Rehab-teamet marts 2015, og jeg modtager stadig denne ydelse, som er den samme som kontanthjælp.

Jeg afventer dom i landsretten og modtager således ressourceforløbsydelse.

Venlig hilsen dFyn
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat