Se enkelt indlæg
Gammel 01-01-2009, 16:45   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg synes generelt at det er ved at være ren tosse-politik de udfører derinde på borgen.

Det er som om man prøver at banke en død hest, fordi de levende render for stærkt... Der er ti gange mere pointe i at få nogle af de luksus-tilvændede dagpengemodtagere og efterlønnere smidt i arbejde, end at rette fokus mod de syge, men de TØR jo ikke pga. stemme-rytteri.

Det er altid nemmest at træde på nogen af dem der er afhængig af en overførselsindkomst, for at løse deres luksusproblemer (som jeg opfatter arbejdsgivernes problemer som at være... kan de ikke få hænder nok, må de jo skrue ambitionerne ned).

SF's indlæg bærer lidt præg af noget af det Öslem skrev om for ikke så længe siden kan jeg i øvrigt se... men jeg kan også godt fornemme dilemma'et i deres mission, for på den ene side vil de gøre det lettere at komme igennem systemet som borger i afklaringssystemet, men på samme tid vil de også begrænse tilgangen til førtidspension.

Problemet er nok, at skal man gøre sig nogen som helst forhåbning om, at få de arbejdende vælgere til at "fange pointen", så er man NØDT TIL at tale om at få "færre på førtidspension", men det er nok lidt svært at sige dette, samtidigt med at man taler for at læmpe... jeg glæder mig til at se hvad der kommer ud af SF's sag, som Öslem talte om skulle finde sted i starten af 2009... jeg kan snildt forestille mig Hjort kæfte op om, at nu vil oppositionen til at smide flere på førtidspension

Tror desvære ikke at der vil ske det store, før det regeringsskifte bliver en realitet...
  Besvar med citat