Se enkelt indlæg
Gammel 18-05-2011, 11:54   #9
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej igen. Tak for svar. Problemet er og bliver at jeg selv ønsker at have noget at gøre i mit liv, jeg ønsker fortsat at selv kunne vælge at gøre nogen ting, for at opretholde en vis form for værdighed.

Også selvom det gør sindsygt ondt at gøre disse ting. Som jeg har forstået den nye form at vurdere folk som søger § 100, er at selv om man bevisligt har brug for hjælpen, men siger nej til denne, så skal det stadigvæk med i vurderingen.

At man modtager hjælp fra sit netværk, skal altså også med i vurderingen.

Problemet er bare, at min kommune hver gang skriver få ting som jeg har brug for hjælp til, selv om jeg har sendt en side med ting som jeg har brug for hjælp til, så skriver de igen kun ganske få ting.

Jeg har da også selv om jeg er funktionsevne ned sat , brug for at bevare min egen respekt og selv vælge hvem jeg ønsker hjælp fra?

Jeg for min del, syntes det er nok med hj hjælp hver 14 dag. Det er grænse overskridende og trist at have brug for denne hjælp.

Min kommune vælger fortsat at skrive i afslaget, at det er på grund af jeg kan lettere indkøb, lettere rengøring og personlig pleje til grund for afslaget.

Og det uanset at jeg har skrevet tusind mail, og forklaret hvor svært dette er for mig, og kan kan lade sig gøre med den hjælp jeg har af min scooter. Og at jeg ville have brug for mere hjælp fra kommunen uden vaskemaskinen.

Når jeg kigger sagen igennem fra start til nu, så er det hele en pære vælling af ordkløveri og venden op og ned på mine ord, for at kommunen kan få det til at passe med deres afslag.

Øv nej jeg syntes det er uværdigt, det er også første gang denne gang at der står hvilke § jeg evt kan søge fodtøj på, til stor undre for mig, men skal selvfølgelig ikke klage, når de endelig gør det som de burde have gjort for længst.

Problemet er, at min scooter er 2 hjulet... Og for at det ikke skal være løgn, så står der i afslaget, uden at jeg end har søgt en 3 hjulet, at fordi jeg kan køre på en 2 hjulet, så ville jeg får afslag på ansøgning om en 3 hjulet?????

Et afslag, uden at have søgt om det... Det er vist ikke efter bogen?

Jeg er bevilget førtidspension i 2008 pga fibromyalgi. Men det har overhoved ingen betydning for ansøgning om § 100. Det er så en sjov måde, at ikke tage sig af den sygdom som har udløst pensionen, fordi at loven omkring § 100 ikke skelden om man er i arbejde, eller noget andet.

Men for F...., der var jo dog en grund til jeg fik pensionen.

Jeg tænker tit, at jeg aldrig skulle have søgt dette fra min kommune, det føles som om de har taget det som et personligt angreb på penge kassen

Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat