Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2013, 22:53   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
banken? er det så ikke bedre bare st betale til su hvorfor banken? mener det siges at su har den laveste rente. Men banken er måske så man kan betale det af over længere tid og det så ikke er offentlig gæld mere men privat eller hvordan?

ja har bare så tit læst om andre herinde hvor skat har eftergivet måske haldelen af deres gæld når de er kommet på pension, hvorimod de skal betale resten over fx 3 år i stedet for de 8 år det er på su. men ved ikke om skat er blevet mere strenge eller om nogen herinde fornyligt har prøvet med en su gæld ved skat efter at være blevet pensionist?

spørgsmålet er om det er helt bedst ikke nogen sinde at lade det gå til skat og søge eftergivelse om chancen er for stor for det bare bliver værre
Jeg forstår heller ikke fordelen ved et banklån - som udgangspunkt er resterne væsentligt lavere for et studielån.

Som jeg har forstået det kan man søge om eftergivelse af enten hele eller dele af ens studiegæld. Typisk vil der lægges vægt på om man har forsøgt at afdrage/har udvist velvilje.

Om hele, dele eller slet intet af studiegælden kan eftergives afhænger også af ens økonomi. At du nu er på førtidspension betyder, at du har en fast indtægt som ikke ændres synderligt, og at de derved ved, havd du har at gøre godt med nu og fremover.

Jeg kan ikke helt gennemskue om det er bedst for dig atbegynde at afdrage med de 1400 og så efterfølgende søge om eftergivelse - i så fald har du i det mindste vist velvilje...

Du kan evt. læse om reglerne for eftergivelse her https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=17321
frup er ikke logget ind   Besvar med citat