Se enkelt indlæg
Gammel 31-12-2011, 11:08   #63
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
2. sidder pludselig og får flg. undren: får alle SB uanset udd.baggrund den samme løn?:
Nej, typisk er de "u-uddannede" ansat efter en hk-overenskomst, hvor lønnen er lidt lavere, hvilket jeg generelt set syntes er fint, da der jo er forskel på uddannelses niveauet. Der tales/skrives i bølger en del om at de "hk-ansatte" sagsbehandlere tilbydes efteruddannelse i form af diplom uddannelser og sån. Men jeg er vidende om at i hvert fald i Odense, der lukkes de kurser ned, på grund af manglende tilmelding og også de diplom uddannelser der er sat i udsigt til dem som er socialrådgivere er skåret væk, flere af dem 2/3 inde i et forløb...

Er meget enig i at fundamentet skal være i orden... Og min oplevelse er at det er den simpelthen ikke, ved dem som er "ufaglærte" i forhold til en socialrådgiver stilling... På uddannelsen er der efterhånden sat et helt semester af, kun til arbejdsevne metoden (knap 6 måneder) og det er der vel en grund til...

Jeg kan godt se idéen i at en med bred erhvervs erfaring kan begå sig som konsulent i et jobcenter, f.eks. med at opstøve praktik pladser, ordinære jobs og lignende, men de bør holde sig fra myndigheds sagsbehandling
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat