Se enkelt indlæg
Gammel 14-10-2013, 09:36   #437
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er en aftale...

Kære Web.

Når tiden kommer kontakter jeg dig med forslag til et brev til socialministeren.

Som vi offentliggøre her på tråden.

Du ville være en hjælp med beskrivelsen af hvordan kommunerne gemmer deres frister i en uendelighed samt løsningen med at overfører dem på borger.dk.

Om nogen kender du problemstillingen med det enorme tekniske arbejde der skal tilfor at holde listen ajourført http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Så tager jeg mig af de juridiske firnurligheder og bevidste misfortolkninger af selve lovgivningen, som tydeligvis også kræver en yderligere lovskærpelse.

Sidst, med at fastsætte en frist og efterfølgende skrive at fristen er excl sagsbehandling af omgivelserne, læger, hospitaler etc hvor borgeren så bliver spillet skakmat, ved ikke at kende sin sagsbehandlingstid, som politikerne har fastsat.

Embedsmændene er dygtige til at misfortolke.

Den nuværende lovgivning, Vejledning nr 73 af 03/10-2006 samt fortolkninger fra Center for Jura og Politik samt mange udtalelser fra tidligere ministre, lader ingen tvivl om, hvordan loven skal fortolkes.

Så set fra min side, er der kun sanktioner tilbage som Tilsynet har mulighed for at bruge, men som aldrig er blevet brugt i sociale sager. Det er hvad vi er oppe imod.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-10-2013 kl. 10:01.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat