Se enkelt indlæg
Gammel 20-11-2015, 19:25   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for reminder....

Kære Balou

.... som jeg kan supplere med følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32929

Svar fra ministeren på spørgsmål af Finn Sørensen, EL

Endeligt svar:


Jeg er bekendt med at Højesteret har truffet en afgørelse den 10. september 2015 i en konkret sygedagpengesag. Landretten havde i sin afgørelse givet Ankestyrelsen medhold, mens Højesteret traf afgørelse om, at Ankestyrelsens afgørelse var forkert.
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har i den forbindelse anmodet Ankestyrelsen om at oplyse, hvilken betydning Højesterets afgørelse får for praksis samt en beskrivelse af, hvordan Ankestyrelsen planlægger at orienterer kommunerne om det videre forløb.

Ankestyrelsen har den 29. september 2015 oplyst følgende:
”Ankestyrelsen kan oplyse, at vi er ved at vurdere omfanget af Højesterets dom, og hvilke konsekvenser dommen har for praksis og for allerede afgjorte sager. Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg skal behandle den konkrete sag principielt, og det forventes at ske på et møde ultimo oktober 2015. Principafgørelsen vil snarest herefter blive offentliggjort.

Ankestyrelsen vil i den forbindelse tage stilling til, hvordan kommuner og borgere bedst muligt gøres bekendt med den nye retstilstand.”

Ankestyrelsens Principafgørelse 75-15

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175230

Ankestyrelsens principafgørelse 75-15 om sygedagpenge - Højesteretsdom - gyldig afgørelse - tilbagevirkende kraft - genoptagelse - forældelse - modregning

Hvad kan du gøre, hvis du mener at du er berettiget til tidligere sygedagpenge?

Jeg ville henvende mig til kommunen, men Principafgørelse 75-15 samt ministersvaret og bede kommunen give dig vejledning om du tilhører berørte gruppe.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat