Se enkelt indlæg
Gammel 30-11-2016, 10:58   #47
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af _René_ Se meddelelser
Det jeg bare ikke kan forstå er, at alle de lægelige dokumenter jeg har fået udfærdiget her senest, de fremgår ikke herinde, så har alle instanser sagt, at det netop aldrig kan blive bedre. Med andre ord, erhvervsevnen kan ikke udvikles yderligere.
De lægepapirer du henviser til fremgår de ikke længere af din sag?
Har du anmodet om aktindsigt? Hvis ikke så bør det gøres nu.
Har du de udtalelser på papir?
Hvor gamle er de lægepapirer?

Citat:
Oprindeligt indsendt af _René_ Se meddelelser
Hvilken ydelse?

Vil man på nogen måde kunne opretholde sine sygedagpenge under et resurseforløb og ikke overgå til resurseforløbsydelse?
Det skulle kunne lade sig gøre at man i en periode beholder den tidligere ydelse.
Dvs. hvis du lige har fået forlænget din dagpengeperiode inden overgangen til ressourceforløb så vil du kunne få ressourceforløbsydelse på størrelse med sygedagpenge indtil din dagpengeperiode er udløbet.
Dog ved jeg ikke om kommunerne bruger den del af lovgivningen i praksis.

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...orloebsydelse/
Citat:
Du kan bevare hidtidig ydelse

Hvis du inden starten i ressourceforløb modtager enten sygedagpenge, førtidspension eller ledighedsydelse, bevarer du hidtidig ydelse i forløbet.

Hvis du modtager sygedagpenge, overgår du til den almindelige ressourceforløbssats, når dine sygedagpenge alligevel skal ophøre ved revurderingstidspunktet eller udløb af en af forlængelsesbestemmelserne.

Hvis du har modtaget sygedagpenge med en sats, som er mindre end din sats for ressourceforløbsydelse, vil du modtage den sidstnævnte.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat