Se enkelt indlæg
Gammel 03-08-2013, 15:19   #28
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Her er min dialog med borgerrådgivningen på Randers kommune...

Kære Borgerrådgiver.

Jeg føler der er begået op til flere fejl i min sagsbehandling, og jeg vil bede jer kigge på sagen.

Den 24-6-13 modtog jeg via eboks et brev med varsel om stop af sygedagpenge, med virkning den 30-6-13.

Det er min opfattelse at der hermed er sket et lovbrud, da man mindst 14 dage før et sygedagpengestop skal adviseres. Jeg har kun fået 7 dage.

Den 8-7-13 modtager jeg et brev med min partshøring (indleveringsfrist 23-7-13). Altså efter sygedagpengene er stoppet den 30-6-13. Dette er endnu et lovbrud. Partshøringen skal gå forud for stoppet af sygedagpenge.

Af disse årsager må afgørelsen om stop af sygedagpenge være ugyldig.

D. 8-7-13 søgte jeg grundet partshøringen om aktindsigt. I følge loven skal jeg have svar herpå senest 10 dage herefter. Jeg modtog intet svar. Jeg rykkede for svar, og modtog først svar, i form af mine akter i dag d. 26-7-13, efter fristen på indlevering af min partshøring. Dette er på kant med forvaltningslovens §19 som kræver at en part i sagen skal være gjort bekendt med oplysningerne i sagen.

Ironisk nok har jeg også i dag d. 26-7-13 fået endelig afslag fra kommunen på forlængelse af mine sygedagpenge.

Med venlig hilsen
ZikZak



Kære ZikZak

Tak for din henvendelse.

Hvis du vil klage over afgørelsen om stop for dine sygedagpenge, skal du indgive en klage til Sygedagpengeafdelingen inden fire uger fra afgørelsen er truffet. Klagen kan indgives såvel mundtligt som skriftligt.

Det er en god ide, at klagen ledsages af dine begrundelser for, hvorfor du er uenig i afgørelsen. Du kan her anføre de kritikpunkter, som du har skrevet til Borgerrådgiveren i din mail nedenfor sammen med dine eventuelle andre bemærkninger eller argumenter.

Jeg har herudover mulighed for at hjælpe dig med at klage over, at du ikke modtog et svar med en afgørelse på din anmodning om aktindsigt indenfor 10 dage, hvilket har betydet, at du først modtog akterne efter, at du rykkede for et svar og altså også efter, at fristen for indgivelse af partshøring udløb.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på mit direkte telefonnummer xxxxxxxx, så vi lige kan aftale nærmere eller hvis du har spørgsmål til ovenstående. Hvis jeg ikke har mulighed for at svare på din opringning, skal du bare lægge en besked med dit telefonnummer på min telefonsvarer, så ringer jeg tilbage hurtigst muligt.

Venlige hilsner

borgerrådgiver


Hej borgerrådgiver.

Jeg HAR jo klaget over afgørelsen vedr. sygedagpenge i form af min partshørelse. Og har, som jeg også skrev i min mail, IGEN modtaget en afvisning af forlængelse eller anden indsats. Derfor skal jeg nu indgive min klage til Beskæftigelsesankenævnet, og ikke sygedagpengekontoret. Det er ikke hertil jeg har brug for hjælp.

Dét jeg vil gerne have jeres hjælp/svar på er følgende spørgsmål:

Er afgørelsen på afslag af forlængelse af sygedagpenge UGYLDIG eftersom jeg ikke har fået min aktindsigt inden for lovens rammer, og derfor ikke var bekendt med sagens detaljer, da jeg skulle partshøres?

Er stop for udbetaling af mine sygedagpenge ULOVLIG efter som jeg ikke blev varslet inden for den lovbestemte frist på 14 dage?

Hvis du kan svare JA til en af ovenstående spørgsmål - HVOR og HVORDAN skal jeg så klage?

Med venlig hilsen

ZikZak


Måske er det mig der er for påvirket af det hele - men jeg synes sg* ikke den tegner for godt, den her "rådgivning". Synes rådgiveren svare som om personen ikke har læst min mail ordentlig - eller bare går uden om det relevante i min mail.
....

Der er noget andet vigtigt jeg gerne vil spørge jer om:
I det endelig afslag på forlængelse af sygedagpenge skriver kommunen bl.a.
"Du har igennem en længere periode været i praktik 25 timer om ugen, hvor du har vist at have en effektivitet på 22 timer om ugen - frokostpauser inkluderes i vurdering af effektivt timeantal. "

Jeg nægter at tro på at kommunen bare uden videre må medregne frokostpause i effektivtid - når denne pause er betalt af medarbejderen selv! Når man taler om effektivtid i forbindelse med fleksjob er der, som jeg har forstået det, tale om den tid som arbejdsgiver skal aflønne medarbejderen for! Og kommunerne forlanger vel ikke at arbejdsgivere skal betale for en fleks-medarbejders frokostpause- det er vel overenskomsten eller arbejdsgiver som afgør dette! Hjælp mig her!! Er jeg helt gal på den?
Er der nogen som kan finde noget som helst som underbygger at kommunen må medregne frokostpause i effektivtid - uanset om pausen er betalt af personen selv? Eller noget som helst som modsiger Randers kommunes beregningsmetode?
Hvis der ikke findes noget om dette - hvem kan man så spørge??
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat