Se enkelt indlæg
Gammel 25-10-2013, 13:45   #77
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
I min kommune er sb blevet pålagt udelukkende at bruge ressourceforløbene til behandling af borgere.

Ja, BEHANDLING, fortalte hun mig glædesstrålende. "Før kunne vi kun anmode borgeren om at underliggende sig en given behandling, nu har vi LOVEN med"
Sagde sb, da jeg noget overrasket spurgte ind til om det nu også kan passe.

For mig virker totalt grotesk at man kan barbere "tværfaglig indsats" ned til "udelukkende behandling".

Jeg var så ikke i målgruppe for ressourceforløb, da jeg er stationær og behandlingsmulighederne er udtømte.

Dvs at det linie der står på bm's hjemmeside, hvor man beskriver indholdet i ressourceforløb, "behandling for misbrug",
Nu er fordrejet om til tvangsmedicinering, tvangsindlæggelser og tvangsoperation af borgerne.

Nu med Lov i hånd?

Det er den lovgivning, den nye reform-lov, der giver kommunen dvs Staten ret til at bestemme om et menneske skal underkaste sig den behandling systemet har hevet op af hatten.

Hvor er vores helt basale menneskerettigheder henne her? Den burde ikke være længere end at man kørte en sag mod den danske stat i EU, hvor man som syg i dk påberåber sig sine menneskerettigheder og retten til IKKE at blive diskrimineret.

Hvad bliver det næste?
En stjerne syet på skjorten, så alle kan se, at her går et menneske uden rettigheder?
frida er ikke logget ind   Besvar med citat