Se enkelt indlæg
Gammel 26-12-2023, 21:53   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.785
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det gode råd med klage til Ombudsmanden

Vores problem i kommunen er mere sagsbehandlingen-vi venter flere mdr på svar, afgørelser, handling.

Der er en udredning, diagnose og et skoletilbud men kommunen samarbejder ikke med fagpersoner og nægter at give den nødvendige støtte i skole og udenfor skole.

Jeg har klaget til borgmester og tilsynet men tilsynet vil ikke gå ind i sagen på trods kommunen ikke handler.

Jeg er bare ved at være godt slidt af at klage og kan ikke overskue det store arbejde der ligger i at lave en sag til ombudsmanden-men må finde kræfterne her efter nytår.


Kære du og ALLE andre.

I 26 års har vi på k10.dk kæmpet for at få kommunalbestyrelserne til at vedtage sagsbehandlingsfrister iht RSL § 3 stk 2

https://www.k10.dk/showthread.php?p=375221#post375221

Vundet mange afgørelser over kommunerne, men som laver deres bevidste trick for at borgernes ikke skal kende til deres afgørelsesedato FØR man afsender en given ansøgning om hjælp.

Men Ankestyrelsen har overtaget det gamle Statsforvaltningens arbejde og så går det galt.

Holbæk kommunalbestyrelse har vi netop rost, fordi de af egen vilje har forsøgt at følge loven:

https://holbaek.dk/om-kommunen/sagsbehandlingstider/

Så hvis der findes ansatte der tager deres private holdninger med på job og ikke overholder de politisk vedtagne frister…….

…. skal man klage omgående til Borgmesteren og Ankestyrelsens Tilsyn når fristen er overskredet med 1 time.

Hvis ikke vi klager, fortsætter ulovlighederne.

Når vi er til tvungne møder, SKAL man altid tage en Bisidder med, for at undgå slet skjulte trusler om fjernelse af vores børn, hvis vi som borgere kræver vores ret. Al kommunikation med kommunen foregår altid skriftligt.

Så budskabet er, at vi alle skal klage omgående, når vores sagsbehandlingstid er overskredet.

Sagsbehandleren har pligt til at indhente alle relevante oplysninger til sagtens vurdering og afgørelse, samt varsel om udsættelse, alt skal foregå inden for den politisk vedtagne frist.

OG,…… når så Tilsynet i Ankestyrelsen afviser sagen, lukker sagen SKAL vi ALLE klage til Ombudsmanden.

Ellers vil disse bevidste ulovligheder fortsætte til næste Jul anno 2034

Med venlig hilsen



SÅ KOM DET GODE RÅD

Du har formentlig skrevet alt allerede, til borgmesteren og Tilsynet
.
Derfor skal du nu først bestille fuld aktindsigt i sagen hos Tilsynet:
Tilsynet j.nr. 23-xxxxx

Jeg søger hermed fuld aktindsigt med journalliste i ovennævnte j.nr. om mit barn (Navn, cpr.nr.).
Aktindsigt bedes tilsendt min digitale postkasse.
Med venlig hilsen
***
Når du modtager aktindsigten, sender du den videre til Ombudsmanden.

Til Ombudsmandens Børnekontor

Mit barn får ikke den hjælp, der er behov for, hverken i skolen eller hjemme.
Tilsynet har afvist min klage, hvorfor jeg beder om hjælp til mit barn, vil Ombudsmanden vurdere afgørelsen fra Tilsynet og meget gerne vejlede mig i, hvordan jeg opnår, at få Holbæk kommune til at samarbejde med fagpersoner omkring mit barn og til at træffe afgørelser om den ansøgte hjælp.
Med venlig hilsen


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat