Se enkelt indlæg
Gammel 03-05-2010, 21:54   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carbonarm Se meddelelser
Du behøver ikke et cvr.nr indtil du omsætter for mere end 50.000 kr årligt.

Du kan godt modtage betaling over nettet med andre midler end Dankortet uden cvr.nr. ewire.dk og paypal.com er gode muligheder hvor du har en konto og kan få betaling via Visa, MasterCard, mail (hvis køber har konto der), Diners, jcb. Du behøver ikke engang en webshop, en gratis hjemmeside, f.eks. hos blogspot.com, så er du kørende og så billeder af varen og betalingslink....

Men du må ikke tjene penge ved siden af kontanthjælpen, og læs lige videre inden du kaster dig ud i en svær opgave!

Jeg er selv i et forløb hvor jeg har fået medhold hos ankestyrelsen på mit afslag om fleksjob. I mellemtiden har jeg forsøgt at forsørge mig selv via salg på internettet. Selvom jeg har stor teknisk viden, har produkt osv. er det ikke nødvendigvis lykken kan jeg fortælle. Det kræver meget vedvarende arbejde at skaffe det salg der skal til, foruden arbejdet med at sende varer, returvarer, lager osv. Jeg sælger ydelser, men det er svært og ret stressende ikke at vide om man klarer den i næste måned.

Du kan få gratis rådgivning, søg råd og input her: http://ivaekst.dk/
Vil lige sige at her er du, forkert på den, de 50.000 er hvis du sælger gammelt "ragelse"
Hvis man køber vare hjem til vider salg, er der ingen nedre grænse hos told og skat, altså du skal være moms reg.

Mogens er moms reg. af samme grund,
Man kan godt samtidig modtage dagpenge, men skal oplyse antal timer selv om der måske er week-end arb. ( kræmmer markede), men for der er et men, dagpenge perioden er så nedsat hvis man er momset, til 72 uger.

Jeg ved ikke om dette osse gælder kontanthjælp, men jeg tvivler på det.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat