Se enkelt indlæg
Gammel 06-07-2009, 21:27   #1
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
tilbage betaling af ledighedsydelse ved pensionsudbetaling

Jeg har taget mig sammen og sendt et klagebrev vedr tilbagebetaling af ledighedsydelse ved pensionsudbetaling med tilbagevirkning fra 19 marts

06-07-2009
Til
Økonomisk forvaltning
Ydelseskontoret
Att.: xxxxx

Undertegnet vil hermed rette henvendelse vedr. tilbagebetaling af ledighedsydelsen efter fradrag af PFA pensionsudbetaling.
Jeg ikke er enig i det beløb 37 137,24 kr. Der i flg. Jeres udregning skal betales tilbage
med dette beløb skal jeg betale mere tilbage end jeg har fået i pension fra PFA plus lidt mere
Jeg har flere gange været i telefonisk kontakt og ytret min uenighed vedr. tilbagebetalingsbeløbets størrelse og samtidig udbedt mig om diverse mellemregnskab så jeg kan se hvordan i er kommet frem til ovennævnte beløb. At det ikke er imødekommet fra kontorets side, er forklaret med ferie

Da jeg godt kan lide, orden i min økonomi samt mine papirer vil jeg derfor gerne have bragt dette i orden og samtidig gøre opmærksom på de medsendte bilag 1 og 2 som måske kan være til hjælp
Til jeres orientering kan jeg oplyse

1. Udbetaling fra PFA er fra og med d. 20. juni og ikke d. 19. juni det bliver 12 dage altså
1 uge + 3 dage (Da 1 uge omregnet er 5 arbejdsdage) derfor 8 dages fradrag for marts måned som forholder sig til nedenstående paragraf
Iflg. § 74 d (ledighedsydelse ydes for indtil 5 dage om ugen) ligeledes gælder fradraget
Iflg. § 74 d Stk. 3 for personer der ikke har dokumenterbar timer beregnes timeantallet ud fra indtægten om ugen divideret med omregningsfaktor 195,05 (2009)

2. Da selve beløbet for marts er 5283 kr. skal marts udregnes for sig selv
Eks: (5283 X 12 : 52 : 195,05 = 6,25 X 89,19) = 557,48 kr. Fradrag pr. uge i marts pr. dag = 111,49 kr. det kan ikke blive samme timeantal som april maj og juni da beløbene er ikke ens

3. PFA har ikke benyttet mit fradrag 5159 kr. ved udbetaling for marts- april og maj
Men først ved udbetaling i juni har de anvendt mit fradrag. De har ligeledes bekræftet udbetalingen er fra d. 20 derfor kan det ikke blive 13 dage men 12
( 1 uge+3 dage)
Det manglende fradrag fremgår af udbetalingen se bilag 2 øverst eller tidligere udleveret kopi fra PFA. Derfor har jeg benyttet mig af mit fradrag ved udregningerne for marts april og maj


3. Jeg skal ikke betale noget beløb tilbage for juni måned, da denne måned var reguleret inden udbetaling til mig. PFA er forudbetalt og ledighedsydelsen er bagud betalt måske derfor denne misforståelse


Med venlig hilsen

Palette puh ha det var rart
palette er ikke logget ind   Besvar med citat