Se enkelt indlæg
Gammel 28-10-2015, 01:53   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Timeagain:
Men nu er vi nogen der er på en lavere kontanthjælpssats, og der vil ressourceforløbsydelsen give en højere sats.
Nej, grunden skal ikke være økonomisk, men jeg ville f.eks. gå fra 6992 kr før skat, til 10849 kr før skat, hvis jeg kom i ressourceforløb.

Ja, jeg ville da være glad for hvis jeg havde prøvet at have en højere indtægt end den jeg har nu (f.eks. alm løn eller sygedagpenge), men jeg har kun "prøvet" su og kontanthjælp.

Jeg forstår godt at ikke alle kan få noget positivt ud af ressourceforløb, men der er folk der kan.

Der ER folk der kommer i ressourceforløb, der uden tvivl burde være tilkendt førtidspension eller lignende med det samme, i stedet for. Uden tvivl! Og deres sag skal der bestemt kæmpes for!
Det jeg tolker er Bodrums pointe er, at for nogen kan ressourceforløb være en positiv ting. Selvfølgelig ikke for dem der er så syge, som i alle de groteske eksempler der dukker op i medierne. Men der findes også folk der ikke er lige så syge som dem. Folk hvor ressourceforløb (der indeholder noget relevant) kan måske få øget livskvalitet eller øget arbejdsevne.
Personligt håber jeg på at få ressourceforløb. Ikke pga højere sats, men i håb om et forløb hvor jeg kan fokusere på, at få en stabil og struktureret hverdag. Derefter håbe på, at jeg kan gå fra en arbejdsevne på 6 timer om ugen, 60% effektivt, til måske op til 15 timer om ugen, (60% effektivt)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat