Se enkelt indlæg
Gammel 12-11-2013, 17:45   #152
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Det ville da kun være rimeligt, at der var samme sanktionsmuligheder for personer i systemet der sagsbehandler syge eller arbejdsskadede borgere.
Der er sanktioner, der bliver benyttet i kommunerne allerede. Der findes lovgivninger, hvor revisionen kan udtage stikprøver i kommunerne osv. Og er der forlangt refusion, så skal man ikke regne med, at det kommer alle i Danmark til kendskab. Så derfor hører man ikke så tit i medierne, at der er foretaget "sanktion" i kommunerne. Det er en "sag" mellem staten og kommunerne. Og jeg selv, der arbejder i en kommune har flere gange oplevet at revisionen har været forbi og udtage prøver/kontroller.

Den ene sag, som har været i medierne, hvor man har krævet refusion af pengene tilbage til staten. er f.eks. hvor beskæftigelsesforvaltningen i København blev afsløret i at ikke have overholdt reglerne om at sende ledige i de antal timer pr. uge som de skulle. (sådan tror jeg det var) Der krævede man at refundere en hel masse penge, husker ikke hvor meget....

Jeg er enig med popiae i, at kommunerne allerede har et ansvar ud fra de gældende mange lovgivninger, der findes - og en bestemt person kan også retsforfølges for såsom bedrageri. Ledelsen har det overordnede ansvar at sørge for, at medarbejderne arbejder så korrekt som muligt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat