Se enkelt indlæg
Gammel 30-04-2014, 21:06   #27
EJvind
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 15
Styrke: 12
EJvind er ny på vejen
Nej Enteneller, Ast peger ikke på hvilket punkt jeg bør forlænges efter, men de skriver således i afgørelsen:

"Vi vurderer på baggrund af de helbredsmæssige oplysninger, din alder og din manglende tilknytning til arbejdsmarkedet de seneste år, at der var behov for en nærmere undersøgelse af din arbejdsevne ved en arbejdsprøvning eller andre afklarende foranstaltninger, inden der blev truffet afgørelse om din fortsatte ret til sygedagpenge.

Vi henviser kommunen til, at der i forbindelse med sygedagpengeopfølgningen skal ske en vurdering af, om du har behov for optræning, revalidering eller andre former for bistand med henblik på at bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet."

Som det fremgår længere oppe i tråden har Kommunen smidt mig ud i en virksomhedspraktik og den kører under §42 som de nægter at ændre. Det bliver de for mig at se nødt til nu efter Ast's afgørelse.

Jeg forventer også at det er mig der skal henvende mig til kommunen, så det er jeg forberedt på. Spørgsmålet er så bare hvor lang tid jeg skal give dem inden jeg rykker. Jeg har jo klaget over virksomhedspraktikken da den ikke har til formål at visitere til flexjob og det kommer de nok til at ændre på nu efter afgørelsen.

Ast skriver i øvrigt at: Vi har truffet afgørelse efter lov om sygedagpenge jfr. lovbekendtgørelse nr. 653 af den 26. juni 2012 med ændringer, §7, stk. 1 om uarbejdsdygtighed."

Herefter citeres hele § 7 stk. 1 - 5.
EJvind er ikke logget ind   Besvar med citat