Se enkelt indlæg
Gammel 21-08-2009, 11:52   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja for mit vedkommen så støtter jeg Enhedslisten og jeg stemmer såmænd også på dem, ikke fordi jeg mener at de skal i regering men fordi jeg mener at vi ikke kan undvære dem i det danske *såkaldte* demokrati , de er så vidt jeg kan se det de eneste der kontinuerligt stiller op for de svageste her i landet og det så hvad enten det er direktør hansen der mister hus villa og volvo pga sygdom eller om det er en iraker i bronson kirken (som jeg i øvrigt også mener skal ud hvis de har fået behandlet deres sager men jeg mener også der er så meget uldent i den sag at man er nød til at kigge på den igen )

Som jeg ser vores nuværende regering ja så er det dem der har som kan få og dem som ikke har som kan smutte...

Der sker mange ting og der kommer meget frem som der aldrig bliver gjort noget ved...

bare sådanne ting som grundlovsbrud (skatteminister)

at man ikke vil underskrive tillægsprotokollen for handicappet

En beskæftigelse minister der hævder at syge mennesker ikke høre til på kontanthjælp og er de der , ja så er det fordi kommunen har behandlet sagen forkert (og så har vi en lov der placere flekser på kontanthjælp)

sådan noget som i dag hvor man lige høre at iraker ikke må have advokat til stede ved samtale med den irakiske delegation


Og jeg kunne blive ved og ved ... det er sgi da i mine øjne en glidebane væk fra demokrati og man kan ikke have tillid til den regering ...

At nogen har været forudsende og har tegnet forsikringer og tjent penge og derfor kan klare sig økonomisk gør jo ikke at det er rigtigt alt det andet der foregår ,,,, jeg har været mellemleder men blev syg inden jeg nåede at lægge penge til side (små børn tære på budgettet) og jeg regnede da ikke med at jeg skulle blive syg hvem gør det , jeg havde tiden for mig ...

Jeg var flekser på kontanthjælp i mange år inden jeg selv fandt fleksjobbet .. jeg har arbejdet hele mit liv og har intet at skamme mig over ved at modtage hjælp fra det offentlige jeg har betalt min del af skatten og det samme har min familie

Du skriver
Citat:
har selv tegnet forsikring og har også pension fra mit tidligere arbejede. så når jeg skal have FTP, bliver jeg trukket en del i pension. Det passer mig fint, for jeg har det ikke godt med at skulle lægge samfundet til byrde.
Hvem siger du er en byrde ... ? jeg vil ikke kalde mig selv en byrde det er kun regering og politikker der kalder mennesker byrder ...

Jeg er sq en gevinst .. det kan være at jeg ikke længere har arbejdsevne men så har jeg så meget andet at tilbyde både venner bekendte familie og samfund ..

jeg er ikke og bliver aldrig en byrde (andet end at nogen syntes jeg kan være det i en diskussion )

Og jeg er da ked af at erfare at du kan se dig selv som en byrde hvis ikke du har penge nok til at klare dig selv ... ting kan ske så du pludselig ikke har de penge du regnede med (se blot på Benny )han fik jo en god erstatning for at få smadret sit liv af en spritbilist .. og de penge er nu væk (takke være kommunal fusk ) er han så en byrde .. nææ i min verden er han en kæmpe kilde til inspiration og efterlevelse .. at han stadig er her trods alt den modgang og at han stadig kæmper her kort før hans hus ryger på tvangsauktion...

Jeg ved godt at du skriver at du er glad for ikke at ligge til byrde og ikke kalder os andre byrder .. men det må være det vi er når vi nu ikke har dækket os ind i tide..

og hvad er børn der fødes syge så .. .en samfunds byrde .. ?

Må indrømme at så vil jeg heller være en samfunds byrde med empati og medmenneskelighed end jeg vil være en gevinst for samfundet med en stor skat og uden empati eller medmenneskelighed ..

Mange mennesker har efterhånden den opfattelse at hvis ikke man producere og lægger sit store fede gebyr i statskassen så er man ikke et helt menneske man er ikke et værdigt menneske .. men jeg vil til min død holde på at et menneske er mere og andet end hvad de producere ..

Så ja jeg stemmer på enhedslisten .. for det er de eneste jeg kan se stadig har menneskelige idealer og som ikke ser os alle som små produktive robotter .. selv sf som jeg har stemt på alle de andre gange siden jeg blev syg ja de har så travlt med at gøre sig regerings duelige at de glemmer mange af de menneskelig ting de har kæmpet for (de er nok mere socialdemokratiet nu end selv socialdemokratiet er ) jeg hepper på en regeringen af SF og S men jeg syntes nu at enhedslisten skal over spærregrænsen for også SF og S trænger til at have nogen med sig som kan se mennesker i befolkningen i stedet for tal og produktivitet ...
  Besvar med citat