Se enkelt indlæg
Gammel 21-08-2009, 11:11   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Hvis enhedslisten nogensinde skulle komme i regering, flytter jeg er fra dette land med det samme.
skulle deres stormtropper af autonome så være det nye politi. enhedslisten vil vel nedlægge vores politi. De er da bare en voldsspiral.
mens de autonome altid er nogle uskyld ofte.

kommunisme ændre ikke på der er en magtelite og en masse fattig folk som der ikke dårligt kan overleve. Det viser viser historien tydelig.
det er et glansbillede at vi alle skal være lige økonomisk.

personligt har jeg klaret mig rigtig godt, især her under krisen tjent på aktier og har tjent rigtig pænt på et hus.
det kan jeg da takke mig selv for, startede med 0 kr. det er ved hårdt arbejde.
men hvis enhedlisten havde siddet ved magten, havde de taget alt.
Jeg har været flere gange i afrika, der kan man begynde og snakke om fattige mennesker. forskellen er tydelig, i de lande hvor det går godt i afrika. Der arbejder de hårdt og er ikke fanatikere af religion.
De samme billede kan man se i danmark, netop med de samme befolknings grupper.

Det skal kunne betale sig og arbejde, ellers er der heller ingen til at betale til de syge.
vi er blevet alt forvente i dette land.
det er bare ikke sjovt og være på kontanthjælp og måske have 2-3 børn, men ingen går sulten i seng som i afrika.

har selv tegnet forsikring og har også pension fra mit tidligere arbejede. så når jeg skal have FTP, bliver jeg trukket en del i pension. Det passer mig fint, for jeg har det ikke godt med at skulle lægge samfundet til byrde.
Men desværre er mit helbred så dårlig, at bare efter dette lille indlæg. så er jeg helt brugt op.
så jeg er da lykkelig for vi stadig har et godt velfærdssystem.
Vil du være rar at komme med beviser for, at Enhedslisten støtter autonome? ... det er en gammel skrøne, og jeg så langt hellere Enhedslisten i regering, end nogen som helst fra midten og ud til højre...

Der er ingen i Enhedslisten eller andre sociale partier, der siger at alle skal være lige økonomisk... men de siger, at vi må tage hånd om ALLE DE SVAGE, før vi begynder at dele ekstra goder ud til dem de få der har de forgyldte chancer til at blive så rige, at de har mange millioner mere end gennemsnittet... det handler om at hæve velfærden for ALLE, ind til et acceptabelt niveau er nået, og man behandler alle anstændigt. Hvis nogen så ikke kan få X antal millioner ekstra på det grundlag, ja så er det sgu' bare ærgerligt! ... ingen skal side og skrabe så meget til sig, imens andre må gå fra hus og hjem osv.

Det er muligt, at det er gået dig godt, og at du har tjent på hus osv... men har du tænkt over HVILKE partier det er der ville sætte hånden under DIG, hvis du IKKE havde været så heldig, og måske havde mistet alt? ... umiddelbart lyder det ikke sådan, men det er jo selvfølgelig også nemt nok at være overfladisk og ligeglad, når man ikke selv står i sådan en situation.

Nej... tag du det bare helt roligt... Enhedslisten vil ikke tage alle penge i hele landet, og fordele dem ligeligt imellem alle danskere...selv om jeg synes det ville være alle tiders ide!

Og hvad angår at det skal kunne betale sig at arbejde... yep!... der har du helt ret... i øvrigt arbejder Enhedslisten for ligeløn mellem kvinder og mænd, samt at de lavtlønnede skal have højere løn for deres arbejde, så det kan betale sig at arbejde... de vil også gerne give POSITIVE INCITAMENTER til ledige, syge osv. sådan at det kan motivere og give lyst til at gøre noget, frem for som det er nu, hvor en førtidspensionist i skånejob nærmest er til grin hvis han/hun arbejder...

Så når du siger at det skal kunne betale sig at arbejde, så handler det mere om at VKO konstant bruger mistro og pisk til at "motivere"... fakta er bare, at deres motivation handler om løntryk, og ikke om at det skal kunne betale sig at arbejde for en der f.eks. er syg eller ledig... jeg synes det klinger hult i mine ører når jeg hører VKO tale om at det skal kunne betale sig at arbejde... det skal også kunne betale sig at arbejde for dem der er syge, og står på kanten af arbejdsmarkedet, men hver gang de taler om det, har det en klang af at det er dem der alerede har job, der skal kunne løntrykkes sådan, at man tror man kan forsvare at sætte alle overførselsindkomster ned... de kunne lige så godt sige, at folk på overførrselsindkomster skal piskes rundt og trykkes langt under fattigdomsgrænsen, sådan at de lavtlønnede ikke længere brokker sig over at det skal kunne betale sig for DEM at arbejde.

At det skal kunne betale sig at arbejde, handler altså derfor ikke om den svage der står i en uheldig situation, men IGEN om dem der har deres på det tørre... VKO sangen om igen...

Sidst redigeret af Razmo; 21-08-2009 kl. 11:23.
  Besvar med citat