Emner: Bil
Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2016, 09:51   #8
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Hej Jan,

det er lidt en jungle - det er dog ikke umuligt at få bevilget bil, heldigvis

Man bliver bevilget "billigst egnede bil" - hvis man f.eks. har behov for kørestol eller andet pladskrævende i bilen bevilges man en større (og oftest markant dyrere) bil.
Maks beløbet kan derfor ikke bruges som sådan - til f.eks. at sige uhh jeg gad godt at ha en mercedes

Beløbet man afdrager afhænger af bilens pris, husk at du herudover også har forsikringer, kasko og ansvar, vægtafgift, service på bilen etc. - jeg betaler alt i alt omkring 1500 kr. pr måned for min bil, det dækker alt undtagen brændstof selvfølgelig

Man afdrager over en periode på seks år, og man betaler halvdelen tilbage over den periode, den anden halvdel afskrives via kommunen (sådan ret simpelt forklaret).

Nu du har muskelsvind vil jeg helt klart anbefale dig denne side, og eventuelt at kontakte muskelsvindfonden for råd og vejledning:

https://muskelsvindfonden.dk/handica...k/handicapbil/

Lad dig ikke afskrække af at mange ikke får bevilget bil, jeg sørgede for at have talt med min læge inden jeg søgte - for at få en objektiv vurdering af om det gav mening at søge - og så vedlagde jeg alt dokumentation jeg havde, jeg skrev lister over kørselsbehov i et par måneder inden jeg søgte, og jeg nærstuderede mit budget for at se om det økonomisk kunne lade sig gøre.
Får du afslag, og du stadig mener det er nødvendigt (ikke bare dejligt, men nødvendigt!) med bilen så klag over afgørelsen.

Held og lykke med det
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat