Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2012, 22:15   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Gunvor... jeg gider ikke diskutere med dig mere, du bliver bare ved...

Du glemmer at læse § 29 stk 2 !!

§ 29. I sager, der rejses ved ansøgning, må oplysninger om ansøgerens rent private forhold ikke indhentes fra andre dele af forvaltningen eller fra en anden forvaltningsmyndighed.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, hvis

1) ansøgeren har givet samtykke hertil,

2) andet følger af lov eller bestemmelser fastsat i henhold til lov eller

3) særlige hensyn til ansøgeren eller tredjemand klart overstiger ansøgerens interesse i, at oplysningen ikke indhentes.

I øvrigt har registersamkøring slet ikke noget med den her tråd at gøre, så hold dig gerne til tråden... Jeg har kun givet et eksempel på, hvad en undtagelse er, hvad myndighederne gerne må gøre - uden samtykke fra borger.
Du blander det hele sammen..... Nu har jeg også henvist til en direkte paragraf, at de gerne må lave en registersamkøring og sende sager til kommunen, hvor de kan have mistanke om snyd ved dagpengesager. Arbejdsstyrelsen snupper jo f.eks. folk i lufthavnen for at rejse ud uden at give besked om ferie hos kommunen - her sender de sagerne videre til kommunen... netop til den paragraf siger, man skal.

Nu skal jeg nyde resten af aftenen i fred...


Til Stampe: Ja du har ret i, at sambo kan være relevant i huslejesager, måske ved mistanke om snyd i husleje eller indtjening ved udlejning af værelse? Men jeg mener nu, at der skal være en direkte lovgivning, der siger, at de gerne må indhente samboens private økonomi uden at indhente samtykke fra samboen selv. Tja jeg kender faktisk ikke husleje regler, altså detaljer ved huslejesager og § 34. Måske er der skatteregler der siger, at man må udlevere noget til kommunen, skatteministeriet har jo selv mange mange regler, synes jeg.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat