Se enkelt indlæg
Gammel 26-02-2017, 15:14   #280
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
JA & NEJ

Nej, fordi det er fortrolige oplysninger men da der ingen konsekvens findes for ulovligheder inden for stat og kommuner går det jo meget godt.

Bedste hilsner

Peter
AK, ja. Men det er vel ikke forvaltningsloven der styres fra her?

Her taler vi om tavshedspligt.
Så vidt jeg ved må den kun overtrædes, hvis der er tale om risiko for liv, og alvorlige kriminelle handlinger.

men ved almindelig konsultation er det jo ganske alvorligt eftersom der her røres ved tilliden ml. læge og patient.

Jeg skal ihvertfald nok vare min mund næste gang jeg er til konsultation.

Lægeforeningens formand er målløs over den anførte domsafgørelse, men så vidt jeg er informeret siger dommen ikke noget om lovligheden i, at oplysninger må videregives fra arbejdsgiver til forældre eller på andre arbejdspaldser til alle medarbejdere.
De er vel ikke underlagt tavshedspligt!

Jeg er usikker på præsters råderum.

Tavshedsproblematikken blev allerede udfordret i 2013 eller deromkring, da man oprettede en database, hvor alle oplysninger kan ses i hele systemet.

F.eks kan en patient stå i en livskrise, som ikke nødvendigvis kræver behandling. Det kan være jævnlige samtaler, som kan støtte og hjælpe.

Når og hvis patienten senere har brug for sit forsikringsselskab kan det være fatalt. Ved psykiske problemstillinger - man måske bare har haft i en periode, kan ansøgning bruges som afslag fra forsikringsselskaber.

Se lægerne anders Beich og Benny Ehrenreichs hjemmside under katagorien, fortrolighed.

Sidst redigeret af vasen; 26-02-2017 kl. 15:49.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat