Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2011, 13:21   #46
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
Jeg tænkte jeg ville opdatere i denne tråd også:

Så er der nyt!!

Speciallæge var jo på hjemmebesøg d.31/1.. Og det tog jeg lidt hårdere, end forventet for måtte ringe til min psyk om formiddagen, da jeg åbenbart fik et anfald af panikangst (har jeg så aldrig prøvet før). Troede jeg havde fået et hjertetilfælde, og var sikker på at nu ville jeg dø (vi har store hjerteproblemer i familien i forvejen, så det var jo nærliggende). Men hun snakkede mig igennem og det var "kun" panikangst..
Men altså mødet gik da ok..

Jeg var så til det møde på jobcenteret d. 16/2. Til stede var også min psykiater og min støtteperson/hjemmehosser.

Min sagsbehandler havde modtaget udtalelsen fra speciallægen (som iøvrigt gled meget let og elefant hen over tingene og vidst kun hørte med et halvt øre, for jeg har måttet rette en del i udtalelserne).
Og den har været vurderet ved kommunens lægekonsulent (vidste jeg så ikke, men min sagsbehandler har haft sendt den derover).

Hun startede med at sige at hendes mavefornemmelse ikke var god, fordi jeg ikke er arbejdsprøvet, og fordi alle behandlingsmuligheder omkring medicin muligvis ikke er udtømte (Igen, tåler medicin rigtig dårligt). Desuden var der jo mulighed for fobi skole om nogle år, når jeg er velbehandlet i medicinsk regi.

Speciallægen skriver :
Vedr. pt's samlede funktionsniveau må dog anses for værende yderst beskedent, og der kan ikke på nuværende tidspunkt peges på specifikke skåneforanstaltninger ifht. arbejdsmarkedet"

Vi snakkede så en hel del (2 timer), og inden mødet var omme havde min sagsbehandlers mavefornemmelse ændret sig.. Som hun sagde, hun ville meget gerne have lov at prøve at køre sagen igennem, og hun havde endnu ikke fået en sag tilbage igen. MEN hun kunne intet garantere (selvfølgelig) men hvis den kom retur, kunne vi se på det positive side af det, for så giver pensionsnævnet nemlig en begrundelse for hvordan og hvorledes, og så har vi noget at forholde os til.
Så jeg er nu indstillet til en §18, dvs det er sagsbehandleren der søger FTP for mig, og ikke mig selv. Det går jeg da ud fra, for det var jo hende der ville sende den ind, og hun snakkede også om at evt. indhente ny status fra DT, men blev enig med sig selv om at det ikke var nødvendigt på baggrund af lægekonsulentens udtalelse.

Jeg har fået papirerne med fra både speciallæge, og fra lægekonsulenten. Her er hvad lægekonsulenten ved kommunen skriver:

Udfra samlet vurdering af de foreliggende oplysninger kan følgende konkluderes:
29 årig kvinde, somatisk ganske rask, men med svære psykiske lidelser i form af bipolar affektiv sindslidelse,svær socialfobisk angst samt personligsændring.
Pt vurderes generelt at være ganske ressourcesvag, har aldrig haft reel tilknytning til arbejdsmarkedet.

Der er tale om kronificeret sygdomsforløb med varige psykiske lidelser, hvor behandlingsmulighederne for mig at se, reelt er udtømte.

Evt. supplerende psykofarmakologisk behandling samt fobitræning skønnes i bedste fald at kunne bibringe pt.et funktionsniveau, som ville kunne bedre livskvaliteten (for hende selv-men også for hendes børn) måske øge ADL-niveauet. Disse evt. tiltag vurderes ikke at kunne varigt bringe pt. i en tilstand, som vil give hende en fremtid på arbejdsmarkedet, end ikke i særlige arbejdsvilkår.

Lægeligt set vurderes pt's tilstand at være velbelyst, og yderligere dokumentation er unødvendig. "


Jeg synes jo den virker lovende, men jeg er sg godt nok i tvivl (undskyld ordsproget..) og der er dælme længe til "engang til sommer"..
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat