Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2013, 11:30   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

Det er en betingelse for at frakende førtidspensionen, at pensionisten mod forventning er blevet i stand til at arbejde i større omfang end forudsat ved tilkendelsen af førtidspension, og at pensionisten gennem en længere periode har vist, at arbejdsevnen er blevet forbedret. Det afgørende er, om arbejdsevnen er blevet forbedret, således at pensionisten er blevet i stand til at kunne varetage et fleksjob/ordinært job.

Det her er egentligt godt nyt... det betyder jo at den nye 2 timers flexgrænse ikke får indvirkning på gamle 2003 pensionister... og at der skal ret meget til at frakende pensionen... og at det igennem en længere periode skal være påvist/bevist at arbejdsevnen er blevet forbedret ud over det pensionen er tilkendt på...

***


Men må indrømme at jeg læser dette som sprængfarligt nyt

Citat:
Kommunen kan vælge at gøre en pension hvilende.
Når man sammenholder det med det her..

Citat:
Det fremgår af § 43a, at kommunalbestyrelsen kan træffe afgørelse om, at retten til førtidspension efter § 16 skal være hvilende.
Kommunalbestyrelsen kan træffe afgørelse om, at førtidspensionen inddrages i tilfælde, hvor pensionisten ikke medvirker til de nødvendige undersøgelser, jf. kapitel 3a i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, optræning eller andre foranstaltninger, der må antages mere varigt at kunne forbedre arbejdsevnen væsentligt.

Det betyder som jeg læser det... at kommunen kan vælge at indkalde enhver pensionist de antager kan få arbejdsevnen varigt og væsentligt forbedret ved optræning eller foranstaltninger som de bestemmer hvad er...
Og hvis man ikke hopper og danser som kommunen vil det, så kan pensionen indrages indtil man får det lært...


Jeg håber jeg læser det forkert... men der skal vel ikke meget fantasi til at forestille sig at kommunen vil læse det som en åben dør til at kunne indkalde enhver pensionist som de vurderer kan genoptrænes, til foranstaltninger de antager kan forbedre arbejdsevnen væsentligt...




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat