Emner: Hurra for K10
Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2007, 15:40   #3
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: HURRA FOR K10

Jeg forstå godt socialrågiverne flygter. Især de som er pligtopfyldende empatiske og føler et medansvar for borgeren ve og vel. De dygtige gider og menneskelige orker ikke disse arbejdforhold. De gider sgu ikke slås for at passe på kommunens pengekasse. De vil arbejde med det de er uddannet til.

Må indrømme at jeg er helt liglead med hvilken faglig uddannelse vedkommende har. Bare de har en samfundrelateret uddannelse og de forstår at søge viden. Jeg er lige ved at påstå at det vigtigste for os er et menneske der har rygrad til at følge loven og sætte sig op mod vores politikere. Et forstående menneske, der tager deres job alvorligt og guider os gennem den jungle det et at komme gennem systemet.

Nu er det ikke sådan at jeg ikke kan li´socialrådgivernes uddannelse, men de har altså ikke været stærke nok i deres proffession og faglighed til at gøre oprør. Det kunne også tænkes at de ikke længere gider passe kommunens pengekasse og hellere vil arbejde som vikarer fordi de på den måde ikke føler det samme ansvar. Det kræver sin mand/kvinde at sidde over for en borger og vide, det man siger og gør er imod regler og al sund fornuft.

Flugten af socialrådgivere går ud over borgerne og det er jo slemt nok i forvejen.

I det offentlige gå man ud fra, at vi hver især er ud på at snylte og snyde. Det menneskesyn er sgu svært arbejde under, hvis man ellers er et humant tænkende menneske. At gå hjem hver dag med dårlig samvittighed og med vrede er ikke de bedste betingelser for at arbejde konstruktivt.

Det offentlige system bliver drænet for dygtige medarbejdere. En af arbejdskonsulenter på as 3 sagde den anden dag. At en lederstilling på kommunen ikke gav så meget i løn som han tjente bare som privat arbejdskonsulent. Hvis dette fortsætter er der nogle få ildslæle tilbage i det offentlige samt dem der ikke er så dygtige, de kan få job et andet sted. dette gælder ikke kun på komunernes kontorer, men også på syehuse og andre offentlige institutioner.

Jeg kan mærke jeg skriver mig varm og sidder og føler raseri og afmagt over tingenes udvikling. I sidste ende kan det jo ikke betale sig, men jeg kommer jo af med mine frustrationer.

Vi lever trods alt i et demokrati og der må jo være et flertal der stemmer på en borgerlig regering. Så er det jeg tænker. Hvorfor tænker de fleste på den måde???????????????

Hav skal vi gøre? Heldigvis er der steder som her, hvor vi kan støtte hinanden og komme af med vores frustrationer.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat