Se enkelt indlæg
Gammel 02-11-2006, 09:22   #61
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Hvad må en lægekonsulent...

Hej PiaB....jeg er stadigvæk forvirret...jeg er med på, at ingen læger i systemet må udtale sig om, hvad man er berrettiget af ydelser...jeg er med på, at egen læge og speciallæge stiller diagnoserne... jeg er med på, at lægekonsulenten i kommunerne "oversætter" diagnoserne til sagsbehandlerne, og heller ikke må udtale sig om ydelser...men hvad hjælper det, hvis man er så uheldig, at lide af nogle af de sygdomme, der har været til debat på K10...hvis nu lægekonsulenten og dig, IKKE kan anerkende at de sygdomme er reelle nok, hvis i nu simpelthen bare tror på, at diagnoserne handler om "ondt i livet"....hvad gør i så i kommunen? Tager i alvorligt, at der så i en stattusattest f.eks, står at borgeren har den og den diagnose, og den er varig og ikke er at behandle med noget som helst...jeg er forvirret fordi du skriver det handler om facts og diagnoser, for kan man ikke anerkende og tror på, at de sygdomme eksisterer, hvordan kan man så forholde sig til dem? alt andet lige, må det da være sært og svært at forholde sig til, og hjælpe en borger, der har en sygdom som man ikke tror på. Jeg kan bare ikke få ind i mit hoved, hvad pokker i stiller op med lægeerklæringer, med en diagnose som i ikke tror på er reel.
Hvad bliver der i de tilfælde gjort for borgeren?

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat