Se enkelt indlæg
Gammel 25-07-2008, 11:30   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he ja de er sq ikke for kloge ...

Jeg bor i Køge kommune som udtaler sig i udsendelsen og kom de til mig i en skole hjem samtale så ville mit første modtræk være at foreslå dem at de kom i gang med at finde ud af hvem der havde ansvaret for at en hel bydel blev forgiftet af afføring i vandet...

Dernæst ville jeg foreslå dem sund mad på skolerne så min datter kunne købe andet end kage, pølsehorn, pizza brød og juice..

Nu har jeg en veninde som er på kontanthjælp og som har søgt økonomisk hjælp til sport til hendes børn.. afslag ...

jeg er en af dem der nok har et overvægtigt barn (skriver nok fordi hun kun har et par kg for meget nu , kontra en overvægt på 100 % som 1 årig) ingen ved hvorfor hun blev sådan (kunne ikke være kosten, da hun blev overvægtig inden fast føde) jeg fik da hun var mindre et fint tilbud fra kommunen til overvægtige børn det hed sbik..

og var målrettet mod overvægtige børn i kommunen .. MEN det lå i arbejdstiden og var fordelt rundt om i hele kommunen også steder der ikke var til at komme til med bussen.

Så mange måtte sige nej pga enten mangel på bil eller pga jobbet ...

Min datter er jo selv klart på evig diæt (også nu hvor hun ikke er overvægtig mere , det er blevet hendes livsstil ) men da jeg søgte tilskud til hendes kost (som man kan få mange steder i landet ) var der med det samme afslag , skal dit barn være på diæt og du ikke selv har rådighedsbeløb til det så er det bare ærgerligt..

så mon ikke kommunerne har det mest i munden, som også Risa skriver så er det sgi mere end svært at leve for 1000 kr om måneden og det bliver det mest crappie mad man får ...

frugt priserne er oppe på 28 kr for 10 stk .. og her i huset er det en af de helt store udgifter...

og jeg har et større rådighedsbeløb end mange af de der er på kontanthjælp og jeg kan sq have mere end svært ved at få pengene til at slå til ...

Det er en sjov ide med både kommune og stat.. man skære folk helt ind til benene hvad ang økonomi, for derefter at stille en masse urealistisk krav ...

Kom igen kommuner ...

Jeg kan følge dem i det øjeblik de siger til en forældre dit barn er blevet overvægtigt og vi ved godt at du er på kontanthjælp , derfor får du i en periode en ekstra ydelse til sund mad til dit barn, du får en diætist til at vise dig hvordan du laver sund mad og dit barn vælger den sportsgren som han/hun helst vil gå til (min er ridning ved i hvad det koster ) og vi betaler for det mod at dit barn overholder aftalerne ...

så ville der være realitet i det .. og det samme går for overvægtige kontanthjælpsmodtagere .. man kan ikke som kommune og stat bare forlange og forlange og sige til borgerne du må prioritere , så må de vise hvordan man kan priotere...

Det er det samme med fysioterapi, det får jeg anbefalet hele tiden også for at se om jeg kan komme op i tid, men når jeg så i budgettet kan påvise at der ikke er råd til det, så er svaret så må du prioritere for du skal have fysioterapi ..

Men når jeg beder dem pege på et punkt hvor jeg kan priotere så giver de op og siger .. det kan vi ikke det skal du selv...

derfor de kommuner er sq ikke for kloge og folk skal ikke finde sig i det, ingen forældre ønsker at have overvægtige børn, det er en kæmpe belastning i en familie og det rammer hele familien ..(min ene søn er i gang med uddannelse som idræts pædagog med speciale i diæt og overvægt hos børn) affødt af vores kamp for min datter...


jeg er skisme glad for at det går den rigtige vej med min datter og at man ikke kan kalde hende andet end en stor pige nu, fed overvægtig tyk osv det er heldigvis en sagablot , men det har fandeme været en hård tid og jeg er glad for at vi ikke lige er nået ind i perioden med kommunal indblanding for jeg ville sq være blevet tosset ...
  Besvar med citat