Se enkelt indlæg
Gammel 30-03-2009, 17:08   #16
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Oprigtig glad og lettet over, at jeg ikke har stødt nogen.
- Og nej, Viper. Du har 'kun' givet mig gode opevelser!

Hvordan det psykiatriske behandlingssystem ellers fungerer for børn & voksne, er for mig en helt anden diskussion end lige det her med, at der kommer lidt mere hjælp på de steder, hvor den slet ikke findes.

Helene - det kan godt være at jeg indtil videre er naiv, men hvordan skal det kunne blive et skalkeskjul for KJ?
- Og hvordan skal det kunne misbruges, overfor dem der henvender sig?
Det er jo anonymt og kun hvis man selv har lyst og tillid, at der kan gås videre med noget.

Kan jo lisså godt udlevere mig selv endnu, endnu engang.
Dengang hvor jeg virkelig var helt ude og vende og faktisk reelt måske ikke havde vendt tilbage og bagefter en indlæggelse jeg ikke ville forunde min værste fjende - ja, så ville det måske havde kunnet være úndgået, hvis jeg havde haft en mulighed for hjælp og en der ville LYTTE.
Jeg stod helt alene, uden en læge der lyttede, selvom jeg blev udskrevet både fra intensiv og 'den lukkede'.
Først da jeg kom 'ind i varmen' i socialpsykiatrien, at nogen var MED mig, hvis nogen forstår, hvad jeg mener...
Selvfølgelig kan jeg ikke på forhånd sige elller vide, at det her forsøg eller whatever, er okay, men hvorfor udelukke noget måske godt og positivt på forhånd?
Dengang ønskede jeg ofte, at jeg havde nogen, der kunne og ville lytte til mig og det var der ikke!

Man kan vælge mange ting i sit liv...
Om man vælger medicin, psykiater, psykolog, indlæggelse osv. eller naturmedicin - eller vælger at holde en pause eller det altsammen fra.
- Er okay for mig ,for vi er forskellige og med forskellige behov og behovene ændres, hvor man befinder sig lige nu og her.
Det handler om et akut tilbud, som ikke findes i fx. min kommune og ikke om behandling /videre behandling.
Igen, så rigtig meget der sørgeligt meget skal og burde rettes op på, men lige det her, har jeg så stadigvæk svært ved at se det fordækte i.
Rigtigt at mennesker knækker i samfundsræset, men ikke alt kan jeg pålægge samfundet.
Kommunen har skubbet mig ud i yderligere traumatisering og dermed min førtidspension, men jeg har desværre i forvejen nogle skeletter i min bette kuffert.
At de så mistænkeliggjode mig, overså mig og har og bryder retsssikkerhedsloven er en anden boldgade, end det her tilbud til kommuner, der ikke har 'noget i forvejen' (synes jeg).
Jeg er impulsiv og reagerer meget overfor stress og press og tror måske, det kan være en tryghed, at jeg ved, jeg kan henvende mig aften/nat, hvis jeg flegner ud.
Har 2 børn, så jeg søger al den hjælp jeg kan få, for at holde mig i live.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat