Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2012, 18:53   #3
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Demokrati er flertallets tyrani

Denne reform skal spare penge,
de skændes allerede om, hvem som skal bruge dem.

Skal vi gætte på topskattelettelser?
Det er socialdemokratiet der vil spare penge og fodre hunden med sin egen hale og smide flere sagsbehandlere efter sygdommen. Det er den reform de har lavet et oplæg til.

Hvad vil de andre partier?. Liberal Alliance? Eller Konservative? Eller Enhedslisten? Og hvis vi nu antager.. at der kommer nedskæringer i en eller anden form i en sådan reform, hvordan vil de så bruge det - og hvem foreslog de ting som du selv mener var de bedste løsninger og fik det med?

Demokrati er vel flertallets tyranni.. men det er kun hvis man har et flertal for det man foreslår. Jeg vil faktisk gå så vidt at sige, at hvis man kunne indfri sine valgløfter, havde man et demokratisk problem fordi man netop havde skabt et enevælde

Socialdemokratiet står altså alene, udenfor regeringsgrundlaget. (som vist ikke rigtigt bli'r til noget alligevel da man ikke har et - flertal.)

Og ja, den der med topskattelettelser.. den går jeg jo ikke selv ind for. Så kan man spørge om det er fordi jeg ikke selv betaler den, eller fordi jeg synes at det måske var på tide at tale om bundskattelettelser og arbejdsmarkedsfradrag istedet for, så det kunne betale sig at arbejde? Der var topskattelettelser for et par år tilbage med pinsepakken og man kan jo se, at det ikke sænker lønnen som ellers er det retoriske argument med direktørlønninger der stiger 14% om året ;-)

Men hvis jeg nu sad til sådan en forhandling ville jeg jo netop fremføre det synspunkt.. og prøve på i såvidt muligt omfang at få det med og sætte et spor der i den førte politik. Det kunne jo være hvis Liberal Alliance sådan gik med i et eller andet forlig med enhedslisten, at man gav dem den og dermed kunne de få noget indflydelse? Direktøren får jo også et arbejdsmarkedsfradrag f.eks.

Det er måske sundt at tage en diskussion om demokratiets præmisser.. det er sådan et nyt land for mit vedkommende om ikke andet. Der har jeg en del at lære.. nå ja, selv en sindssyg kan vel ændre sig ;-)
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat