Se enkelt indlæg
Gammel 14-09-2013, 14:31   #21
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg er bare så enig med dig, Hexi

Vi ftp'ere er en broget skare og nu på 3 (troede jeg) forskellige ordninger. Mange har fået ftp pga fysisk sygdom, hvor der ingen udsigt er til forbedring. Andre igen har fået ftp pga psykisk sygdom.

Nogle af dem, der har fået ftp pga psykiske lidelser, kan komme i en situation, hvor de får det lidt bedre og ønsker at opleve glæden ved at aflevere et stykke arbejde og blive belønnet for det i form af lønindtægt. Det gælder bl.a. også mig. Jeg er psykisk syg og har en god uddannelse, som jeg stadig drømmer om at komme til at bruge igen i et eller andet omfang.

Men jeg kan jo ikke vide, om jeg går ned på det igen efter fx 2 år. Så hvis det bliver sådan, at jeg risikerer at miste ftp'en, fordi jeg vil prøve, om jeg kan arbejde bare et par timer om ugen, ja, så vil jeg nok tænke mig om en ekstra gang eller to. Og det er brand-ærgeligt, for hvis jeg får lønindtægt ved siden af ftp'en sparer samfundet penge i form af mindre boligydelse til mig og ved en løn over 60-70.000kr/året, så vil der blive udbetalt mindre ftp. Så alt i alt vinder både ftp'en og samfundet. Dét kan da kun være godt!? Men nej, politikerne kan ikke finde ud af at skabe trygge og fornuftige rammer for folk, som er i en sårbar situation. Det er bare pisk og straf, og det giver i min verden ingen mening...


Sidst redigeret af Risa; 14-09-2013 kl. 14:44.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat