Emner: Beboerindskud
Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2020, 10:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er min opfattelse, at kommunerne i den slags sager gør det så hurtigt som muligt, netop p.g.a. sagens karakter.

Det er også min opfattelse, at der ikke er problemer hvis boligen er "egnet", altså både i størrelse og pris, og især hvis den er billigere end den gamle bolig, så kommunen også sparer nogle penge på boligtilskud.

M.h.t. at du risikerer at sige ja til en bolig og så ikke kan få hjælp til indskuddet. Boligselskaberne oplever jævnligt det de kalder "springere", det er når en person siger "ja tak" til et boligtilbud og så springer fra igen. Mig bekendt kan "springeren" ikke straffes på nogen måde, men det kan gå økonomisk ud over den, der fraflytter den tilbudte bolig.
Når man opsiger sin bolig har man jo 3 måneders opsigelse, men udlejer har pligt til, at udleje den så hurtigt som muligt. Hvis du så siger ja til en bolig, og senere springer fra, så vil fraflytter hænge på huslejen i længere tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat