Se enkelt indlæg
Gammel 02-03-2012, 03:15   #5
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Jeg vil gerne aflære min interesse for politik igen. Det var den eneste positive ting ved at være dopet med antidepressiver, under den sidste depression, jeg blev totalt ligeglad.

Det giver så mange bekymringer, som jeg godt kunne være foruden.
Det er utrolig så meget den reform kan påvirke negativt, allerede inden den er vedtaget. Uanset hvad de kommer frem til, vil det blive en forringelse af chancerne for at få FP, særligt for unge. Mange herinde syntes sikkert, ligesom jeg, at det rigeligt svært i forvejen.

Men det er som at se en gyser, det er på en og samme tid spændende og skræmmende at følge med i

Det er nu sundt at være lidt udenfor sig selv og beskæftige sig med noget andet end ens egne problemer.Men ja, jeg kender godt den der fortrydelse, det er når noget sådan udfordrer mig og min verden som jeg ellers er meget.. opslugt af ellers.. Men sådan er den der verden derude, så må jeg dumme mig og være som en elefant i en glasbutik, indtil jeg finder ud af hvordan det fungerer. I'm good with stupid, it makes me smarter.

Jeg kan ikke selv sige at jeg er bange for hvad de gør med deres reformer, forhandlinger og udspil. Eller jo, jeg er bange for, at de ikke løser det strukturelle og altoverskyggende problem som er, at for mange har behov for behandling og der er for lidt ressourcer til det. På et strukturelt plan, så hjælper det ikke hverken at give flere ressourcer, eller sagsbehandlere til flere sager. Man skal forhindre det bliver til en sagsmappe til at begynde med og behandle sygdommene - før - det kommer så vidt.

Det ville lappe hullet og problemet i og med systemet, som er, at der er for mange der har brug for langvarig og ret ressourcekrævende behandling, fordi man ikke opdager, specielt, psykiske sygdomme/skader tide. Det er sådan lidt .. en andenrangs sygdomskategori man ikke taler om. Som et sår der er betændt, hvor der går koldbrand i det.. så går det slag for slag, og når de så tilsidst kommer til lægen.. "den arm skal vist amputeres og der er noget blodforgiftning..". Det var hvad man ikke løste med 2003 reformen da incitamentsstrukturer ikke virker på sygdom , måske med 2012.... hvis den da bliver til noget. Man kan jo håbe.

Det ville om ikke andet være mit forslag og hvad jeg ville 'pitche' ind med og prøve på at få med i sådan en reform hvis jeg selv sad ved forhandlingsbordet og kunne få nogen indflydelse. Hvis man ikke går ind og får løst det grundlæggende problem, og årsagen til det, så vil det sociale system kollapse under vægten af sig selv. Det bliver for tungt at bære, og for langsomt, og skaber for meget dødvægt i ventetider og behandlingstider som forværrer problemerne yderligere. Så kan jeg jo give mig på et andet område med at de kan gennemføre en nedskæring af førtidspensionen til 12.000 brutto og et medicinkort, som et andet parti ville have for at gå med til den og somm også lige fik med i forslaget, at de udviklingsforløb kun kan foregå i fem år, og skal sigte mod behandling, ikke arbejdsmarkedet.

Men nu leger jeg lidt rundt.. hvis du selv sad ved forhandlingerne, hvad ville du så selv gerne have gennemført i det? Hvad kan man gøre bedre, og hvordan? Så det på længere sigt ikke koster så meget, og måske kan give en bedre behandling eller et mere effektivt system med alt det kontanthjælp, flex og førtidspension? Hvad vil du give, og hvad vil du tage, hvor vil du sætte ind, hvis overhovedet? Vi kan jo tage vores egne private forhandlinger her og se hvor det bærer hen ;-)

Indtil videre.. "Fiktions Reformen"
Førtidspension beskæres til 12.000 brutto, før skat.
Medicinkort, 100% dækning (FTP/KH)
Opsøgende Behandlingsteam på ungdomsuddannelserne.
Udviklingsforløb kan kun vare 5 år, og ikke forlænges.
Udviklingsforløb er alene til behandling.

Hvis andre har noget at byde ind med, så gør det gerne.. vilkårene er, at for hver ting man vil forbedre eller bruge ressourcer på, skal man tilsvarende tage fra et andet sted i systemet.

Sidst redigeret af Experimental; 02-03-2012 kl. 03:38.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat