Se enkelt indlæg
Gammel 05-12-2021, 09:14   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Retssikkerhedslovens § 10

BEHANDLING AF BORGERSAGER - VERS. 3

WOW, siger jeg bare.

De ved det sandsynligt ikke selv. Men Ankestyrelsen har givet mig nogle vigtige oplysninger om Sorø Kommunes sagsbehandling, i en tidlig julegave.
Oplysningerne vedrører en borgersag, jeg sendte til Kommunalbestyrelsen angående hjælpemiddel (behandlingsredskab).

Sort på hvidt bogstaveligt talt, har jeg nu fra Ankestyrelsen:

Vi bemærker hertil, at kommunen har begået en sagsbehandlingsfejl efter retssikkerhedsloven § 10”
- Retssikkerhedsloven § 10, er én af de vigtigste paragraffer i loven. Fordi det er den paragraf, hvor kommunen er forpligtet til at oplyse en sag i tilstrækkeligt omfang til, at sagens begrundelse og afgørelse bliver korrekt, og lovlig.

Kommunen skulle som følge af Ankestyrelsens praksis under sagens behandling have afklaret i sundhedssektoren, om ansøgte hjælpemiddel kunne bevilges som et behandlingsredskab”

- Det er nogen gange en succes at blive bekræftet i, at jeg har haft ret i reglerne i den konkrete sag, hele vejen igennem.

En dejlig julegave, der er guld værd. Fordi det bekræfter og dokumentere desuden, hvad jeg har sagt i rigtig mange år om, at der bliver begået ulovligheder i kommunens sagsbehandling efter den sociale lovgivning.

- Måske Kommunalbestyrelsen nu vil behandle mine borgersager.

Jeg har dog ingen forventning til, at kommunen tager styrelsens bemærkning om de alvorlige sagsbehandlingsfejl til sig, og retter dem. For det er absolut ikke kutyme i Sorø Kommune at rette sine fejl, eller sætte ulovligheder til ophør.

Gad vide, hvor meget sådanne alvorlige sagsbehandlingsfejl koster kommunen og samfundet. Og ikke mindst de borgere, fejlene og ulovlighederne går ud over.
- Det er tid til en grundig oprydning af handicapområdet i Sorø Kommune.
Nu må jeg så se, om de nye oplysninger kan gavne den anmeldelse, der er indgivet over kommunen samt Kommunalbestyrelsen for grov pligtforsømmelse.

Fordi ALLE mennesker er VÆRDIFULDE

Tak til Iben Røstbjærg Kullberg

Hjælpemidler med tilhørende Principafgørelser fra Ankestyrelsen:


https://hmi-basen.dk/newslist.asp?cm...&x_newstype=16

Som altid bør studeres-

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat